Komunikacja niewerbalna w obsłudze klienta. Rozmowa z klientem telefoniczna
Komunikacja jest ważnym elementem w życiu każdego człowieka. Zarówno ta werbalna, jak
i niewerbalna. Informacje, jakie wymieniają między sobą jednostki, to tylko 7% słów, 38% tonu głosu i 55% mowy ciała.

Komunikacja niewerbalna w obsłudze klienta. Rozmowa telefoniczna, rozmowa sprzedażowa
Jak widać z wyżej zaprezentowanych wyników, komunikacja niewerbalna stanowi właściwie całość przekazu informacji, jest to więc kluczowy czynnik każdej relacji na linii Klient − Sprzedawca. To, w jaki sposób przekazujemy informacje, bardzo często ma wpływ na końcowy rezultat. Kluczem do sukcesu jest przeważnie odpowiedni ton głosu, jego modulacja czy tempo wypowiedzi.
Co wpływa na wywierane wrażenie w kontakcie telefonicznym?
Nasze ciało, jego pozycja, wpływa na to, jak słychać nasz głos, a w konsekwencji – na odbiór przez rozmówcę prezentowanych przez nas treści.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:
- Techniki sprzedaży telefonicznej. Poznaj inteligentny telemarketing - zamiast akwizytora stań się challanger'em.
- Szkolenia ze sprzedaży online. Podstawowe techniki sprzedaży w online to zestaw narzędzi, które powinien znać każdy handlowiec
- Szkolenia z obsługi klienta online. Warto rozpoznawać typy klientów i dostosowywać scenariusz obsługowy
Pozycja ciała podczas rozmowy telefonicznej z klientem:
- Decyduje o tonie i odbiorze głosu,
- Wpływa w sposób niekontrolowany na Twoje nastawienie do osoby, z którą rozmawiasz.
Rozmawiając przez telefon, uśmiechaj się i moduluj głos
Telefon jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej używanych rzeczy w kontaktach zawodowych. Zarówno pierwsze jak i następne kontakty z klientem w 99% są utrzymywane telefonicznie. Umiejętne przeprowadzanie rozmów telefonicznych jest zatem bardzo ważną umiejętnością każdego, kto kontaktuje się z klientami. Przy odbieraniu rozmów telefonicznych warto pamiętać, że klienci oceniają jakość obsługi prawie wyłącznie na podstawie tonu głosu.
Podobne znaczenie ma WYRAZ TWARZY oraz TWOJE SAMOPOCZUCIE PODCZAS ROZMOWY, wpływają one bezpośrednio na ton głosu. Nasz rozmówca słyszy, czy jesteśmy uśmiechnięci i mamy dobry humor, czy też mamy nieprzyjemny wyraz twarzy i jesteśmy nadąsani. Mimika wpływa również pośrednio na nasze decyzje podejmowane w rozmowie z klientem. Jeśli jesteśmy skrzywieni, zmartwieni – nasze decyzje będą mniej przychylne w stosunku do naszego rozmówcy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:
- Szkolenie komunikacja z klientem. Lojalny, zadowolony klient to wartość, skarb. Trzeba o niego dbać..
- Finalizacja sprzedaży online. Jak opanować techniki właściwego finalizowania rozmów oraz dalszego prowadzenia klienta?
- Windykacja - szkolenie online. Jak windykować gdy sprzedawcy boją się obniżenia relacji z klientem?
Z tego wynika najważniejsza zasada: UŚMIECH PRZEZ TELEFON
Uśmiech może wpływać na nasze emocje. Nawet jeżeli początkowo jest nieszczery, to zaczyna wpływać na nasze rzeczywiste emocje. Psychologowie w wielu niezależnych badaniach potwierdzili, że nasz mózg odczytuje informacje o uśmiechu (nawet wymuszonym) i nasz nastrój automatycznie się poprawia.
Szukasz szkoleń związanych z telemarketigniem? Zapraszamy do działu szkolenia otwarte gdzie znajdziesz szereg szkoleń związanych ze sprzedażą. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.
Wskazówki dotyczące komunikacji niewerbalnej przez telefon:
- Dbaj o dykcję – mów wyraźnie.
- Wyobrażaj sobie, że widzisz swojego rozmówcę i uśmiechaj się w trakcie rozmowy – uśmiech jest naturalnie sprzężony z brzmieniem głosu. (Jeśli nie umiesz się uśmiechać do wyimaginowanych osób, wyobraź sobie coś, co sprawiło ci przyjemność i dopiero wtedy zacznij rozmowę).
- Postaraj się, aby głos był ożywiony.
- Mów spokojnie. Nie podnoś głosu − mów głośniej (ale nie krzycz) dopiero wtedy, gdy rozmówca stwierdzi, że słabo słyszy.
- Bądź kulturalny i miły. Bardziej życzliwie odbiera się osobę, która i dla Ciebie jest życzliwa.
- Skoncentruj się na rozmowie. Twój rozmówca dostrzeże wszelkie braki w Twojej uwadze.
- Przygotuj się do rozmowy. Musisz wiedzieć, o czym będziesz rozmawiać i swobodnie poruszać się w temacie rozmowy.
- Usiądź wygodnie, aby głos nie był zduszony.
- W trakcie rozmowy nie wykonuj gwałtownych ruchów, one zniekształcają głos i są słyszane przez rozmówcę.
- Od czasu do czasu dawaj do zrozumienia rozmówcy, że jesteś i cały czas go słuchasz – możesz używać w tym celu zwrotów: „rozumiem”, „uhm”, „tak”, „aha”.
- Dopytuj, jeśli czegoś nie rozumiesz. Druga osoba może mieć coś innego na myśli, niż to o co ci chodzi.
- Unikaj wszelkich dodatkowych efektów dźwiękowych (kaszel, stukanie w słuchawkę, szeleszczenie papierem). Telefon wzmacnia takie dźwięki, a to zakłóca rozmowę z klientem.
Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej