Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 1/2
Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń: nie mam czasu, cena, konkurencja. Unikaj i podejmuj następujące działania:

Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń. Pytania otwarte w sprzedaży przykładyDziałania sprzedażowe przykłady
NIE MAM CZASU
Unikaj następujących działań:
- gorączkowego i pobieżnego przedstawiania oferty
- pretensji, że klient się umówił na spotkanie, a nie ma czasu
Podejmuj następujące działania:
Po pierwsze wzbudź zaangażowanie klienta w rozmowę z tobą i proces sprzedaży. Jeśli masz tylko kilka minut, to wykorzystaj je na zbieranie informacji o kliencie, w takim wypadku trzeba wzbudzić zainteresowanie klienta i skłonić go do mówienia. Np.:
„Cieszę się, że mogliśmy się spotkać. W związku z tym, że mamy ograniczony czas, skupię się na tych elementach naszej oferty współpracy, które z Pańskiego punktu widzenia mogą być szczególnie interesujące. Dlatego na samym początku chciałbym zadać kilka pytań otwartych tak, aby moja późniejsza prezentacja, była dopasowana do Pańskich oczekiwań”.
Następnie, aby poznać potrzeby klienta i jego interesy:
- stosuj pytania otwarte, diagnozujące oczekiwania klienta:
„Jakimi cechami powinien się odznaczać według Pana/Pani idealny dostawca usług/produktów, takich jak nasze”. - doceniaj klienta, zauważaj jego uczucia
„Ma Pan bardzo ładne biuro”.
„Doceniam wiedzę Pana pracowników na temat rynku. Jak Pan znajduje takich ludzi?”
W końcu dokonaj prezentacji w oparciu o wcześniej dokonaną diagnozę:
„Z tego, co Pan mówił, szczególnie istotną kwestią dla Pana jest…….. Dlatego chciałem zacząć od zaprezentowania tego, co możemy zaoferować w tym zakresie”.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:
- Szkolenie komunikacja z klientem. Lojalny, zadowolony klient to wartość, skarb. Trzeba o niego dbać..
- Finalizacja sprzedaży online. Jak opanować techniki właściwego finalizowania rozmów oraz dalszego prowadzenia klienta?
- Techniki sprzedaży B2B online. Szkolenie ma za zadanie przygotować handlowców do prowadzenia rozmów z klientami w nowy sposób
CENA
Unikaj następujących działań:
- poruszanie tematu ceny na początku rozmowy z klientem
- targowania się i negocjowania ceny, w które chce cię wciągnąć klient (dla klienta każda cena bez korzyści stojących za produktem/usługą jest za wysoka)
Podejmuj następujące działania:
Sugeruj drugiej stronie, że warto poznać przynajmniej kilka interesów klienta, zanim zaczniecie rozmawiać o cenie.
„Rozumiem, że budżet to ważna sprawa i cieszymy się, że chce Pan wybrać najlepszą ofertę. Zanim porozmawiamy o warunkach finansowych, chcielibyśmy się dowiedzieć, jakie cele i efekty chce Pan osiągnąć, dzięki zakupowi usługi takiej jak nasza”.
Lub
„Rozumiem, że może mieć Pan kłopoty z przekonaniem szefa, jeśli poziom cenowy nie byłby odpowiedni. Jak Pan sądzi, co oprócz ceny jest ważne dla Pańskiego szefa we współpracy z firmą taką jak nasza. Jeżeli będzie taka możliwość, to chętnie porozmawiamy z nim osobiście”.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!
- Leady sprzedażowe szkolenia online. W okresie brak sprzedaży relacyjnej jak budować relacje online?
- Generowanie leadów szkolenie. Ospały zespół sprzedażowy? Zmień to.
- Szkolenie - techniki negocjacji handlowych online. Budowanie fundamentu zaufania jest kluczowe w kontakcie z klientem
KONKURENCJA
„Mam już bardzo wiele innych, bardziej atrakcyjnych propozycji niż Państwa. Jak Pan doskonale wie, o wyborze zadecyduje cena”.
„Wiele firm konkurencyjnych składało nam bardziej atrakcyjne propozycje. Przemyślcie Państwo swoją propozycję”.
Unikaj następujących działań:
- myślenia według schematu, jakim operuje klient (wyścig wielu firm, gdzie decyduje cena). Warto pamiętać o tym, że konkurencyjnych ofert jest zazwyczaj mniej, niż mówią nasi klienci, i skoro wciąż z nami rozmawiają, to jest duża szansa, że nasza oferta jest interesująca zarówno od strony merytorycznej, jak i cenowej.
- natychmiastowego obniżania ceny w odpowiedzi na żądania klienta.
Podejmuj następujące działania:
- zadawaj pytania, żeby poznać specyficzne potrzeby klienta i dopasować do nich ofertę oraz prezentację korzyści waszego produktu/usługi nawet, jeśli klient mówi, że decyduje jedynie cena.
- możesz też zadać pytanie pogłębiające (ostrożnie) „Czy mogę wiedzieć, kim są główni konkurenci i jakie warunki proponują?”. Jeśli klienci unikają odpowiedzi, zwykle oznacza to, że blefowali.
- profesjonalna obsługa klienta szkolenie
- techniki sprzedaży szkolenie
- szkolenie managerskie
- zarządzanie czasem
i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…Finalizacja sprzedaży
Jeśli nie wiesz jak i na dodatek boisz się finalizacji sprzedaży to pewnie rzadko będziesz próbował, niewiele będzie na tym polu sukcesów. Na szkoleniu z…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej