Pozytywna intencja, dopasowanie informacji do odbiorcy, wiarygodność informacji zwrotnej – zgodność z osobowością szefa, informacja zwrotna do konkretnej osoby. Czego nie robić podczas przekazywania informacji zwrotnej?
Zasady informacji zwrotnej, sposoby udzielania informacji zwrotnej
Pamiętaj o zasadach udzielania informacji zwrotnej:
Pozytywna intencja
Doprowadź do sytuacji, w której pracownik będzie wierzył, że Twoją intencją jest jego rozwój. Upewnij się, jak jesteś postrzegany przez pracowników, a jeśli nie masz pewności, że pracownicy darzą Cię zaufaniem, to respektuj zasady dojrzałej, konstruktywnej informacji zwrotnej.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.
Pomyśl, kim jest Twój pracownik. Jaka jest jego obecna sytuacja? Czy jest otwarty na przyjmowanie informacji o sobie? To jego zachowanie ma się zmienić, a więc wejdź w jego buty.
Wiarygodność informacji zwrotnej – zgodność z osobowością szefa
Jeśli jesteś osobą, która mówi szybko i zdecydowanie lub wolno i z namysłem, to nie zmieniaj specjalnie sposobu mówienia. Informacja zwrotna powinna być dopasowana do Ciebie.
sposoby udzielania informacji zwrotnej - Informacja zwrotna do konkretnej osoby
Aby przekazać informację zwrotną, zwracaj się do konkretnej osoby, a nie do całego zespołu.
Konkret
Informacja zwrotna powinna być sprecyzowana, uzasadniona konkretnymi przykładami, a nie ogólna.
Powinna opierać się na faktach
Informacja zwrotna to nie domysły. Punktem wyjścia jest konkretne zdarzenie, a nie nasze opinie, uczucia.
Jak najszybciej po zdarzeniu
Nie zwlekaj z udzieleniem informacji zwrotnej – przekaż ją jak najszybciej po sytuacji, do której się odnosi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia online umożliwiają pełną interakcję zarówno z prowadzącym jak i z innym uczestnikami.
Czego nie robić podczas przekazywania informacji zwrotnej?
Nie mów przez cały czas Wielu ludzi zadaje pytanie, ale nie czeka na odpowiedź, tylko wraca do toku wypowiedzi. Pamiętaj, że większość osób potrzebuje chwili, aby zwerbalizować swoją odpowiedź. Pracownik może być zaskoczony Twoją opinią. W przypadku krytyki niektórych zachowań może czuć się dotknięty, bądź urażony. Daj mu szansę na ustosunkowanie się do Twojej wypowiedzi.
Unikaj zaimka „ale” Wyobraź sobie, że Twój szef mówi do Ciebie: „Jesteś dobrym pracownikiem, ale ostatnio coraz częściej jestem zawiedziony Twoją pracą”. Który komunikat bardziej zapada Ci w pamięć? Zapewne część mówiąca o krytyce. Użycie „ale” podważa pierwszą część zdania i osłabia pozytywną informację.
Nie krytykuj osoby, lecz jej zachowanie Twoim celem jako menadżera jest także dbanie o dobry nastrój i samoocenę pracowników. Krytykowanie osoby może być potraktowane jako atak personalny, np.: „Nie nadajesz się do tej pracy. Jesteś beznadziejny”. Takie słowa nigdy nie powinny wyjść z ust dobrego menadżera. Nie świadczą one o jego dobrych intencjach, ani o profesjonalizmie. Twoja informacja ma większe szanse na pozytywne przyjęcie, jeżeli skupisz się na konkretnych zachowaniach pracownika. Pamiętaj, aby nie osądzać człowieka, ale jego zachowanie, wskazując na obszar do poprawy.
Nie przesadzaj Wyobraź sobie, że chcesz przekazać pracownikowi kilkanaście wskazówek, które mają poprawić jego pracę. Czy jednak można rzetelnie poprawić tak wiele obszarów jednocześnie? Może to być trudne, dlatego ogranicz się do przekazania dwóch lub trzech wskazówek jednocześnie.
Nieinformowanie pracowników o tym, że będziesz regularnie udzielał informacji zwrotnej Najlepiej jest poinformować pracowników na początku współpracy o tym, że na bieżąco będziesz udzielał im informacji zwrotnych. Jeżeli tego nie zrobisz, pracownicy mogą obawiać się krytyki z Twojej strony. Musisz dać im do zrozumienia, że Twój feedback jest użyteczny i niezbędny.
Unikaj zaimka „ty” – komunikaty przekazuj w pierwszej osobie Komunikat typu „ty” sugeruje krytykę osoby, a nam zależy na przedstawieniu krytycznej opinii jedynie o jej postępowaniu. Taki komunikat w naturalny sposób uruchamia u pracownika mechanizm walki lub ucieczki. W efekcie może wywołać to reakcje agresywne bądź zamknięcie się w sobie. W obu przypadkach podwładny nie przyswaja informacji, które chcesz mu przekazać.
Komunikat w drugiej osobie
Komunikat w pierwszej osobie
Zawsze popełniasz błędy przy wykonywaniu tego zadania.
Z przykrością zauważyłam, że wciąż pojawia się ten sam błąd. Zależy mi, aby postępować zgodnie ze standardami.
Masz problem z organizacją i efektywnym wykorzystaniem czasu w pracy przez co opóźniasz się z kończeniem projektów.
Jestem zawiedziony, że praca jest opóźniona. Myślę, że pomocne byłoby tutaj wykorzystanie technik zarządzania czasem w celu poprawy organizacji pracy. Oczekuję, że prace będą wykonywane terminowo.
Musisz natychmiast przygotować raport.
Pilnie potrzebuję gotowego raportu.
Twoje rozmowy telefoniczne z klientami są mało efektywne. Umawiasz za mało spotkań.
Zauważyłem, że w ostatnim czasie umówiono mało spotkań. Bardzo zależy mi na zwiększeniu efektywności w umawianiu spotkań.
Napisałaś to inaczej niż Ci powiedziałam. Źle to zrobiłaś. Dlaczego nie słuchasz moich poleceń?
Rozmawiałyśmy o innej koncepcji tego tekstu. Jestem rozczarowana tą propozycją. Chciałabym, aby w przyszłości moje zalecenia były realizowane.
Jak mogłeś nie przewidzieć konsekwencji takiego działania? Przecież było oczywiste, że to tak się skończy.
Bardzo mi przykro z powodu tej sytuacji. Byłem pewny, że przesłanki są oczywiste.
W ciągu jednego roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Jesteśmy firmą szkoleniową nr 1 w rankingu Gazety Finansowej. Realizujemy szkolenie otwarte w małych 10-osobowych grupach oraz szkolenie zamknięte w siedzibie firmy. Zapraszamy do działów: szkolenie dla kierowników gdzie znajduje się kilkadziesiąt szkoleń z obszaru menadżerskiego i szkolenie administracja - dział dla sektora publicznego. Zapraszamy.
Różnorodność w zespole – również ta pokoleniowa to olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Szkolenie zarządzanie pokoleniami wskazuje, które techniki menedżerskie i w jaki sposób należy stosować. Zwraca również uwagę na mentalną stronę zagadnienia – różnice wartości oraz postawę otwartości wobec różnic pokoleniowych.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalny
Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp są ściśle niezbędne do uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci komunikacji elektronicznej.
Preferencje
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które abonent lub użytkownik nie prosił.
Statystyka
Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp są wymagane do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.