Szkolenia dla zaawansowanych z technik sprzedażowych B2B

Skrót B2B oznacza business to business. Jest to technika sprzedażowa charakteryzująca się tym, że w tym przypadku przedstawiciel handlowy jednej firmy przedstawia ofertę (oczywiście z zamiarem sprzedaży) reprezentantowi innej firmy.

Gamma - Szkolenia dla zaawansowanych z technik sprzedażowych B2B


Szkolenia dla zaawansowanych z technik sprzedażowych B2B

Skrót B2B oznacza business to business. Jest to technika sprzedażowa charakteryzująca się tym, że w tym przypadku przedstawiciel handlowy jednej firmy przedstawia ofertę (oczywiście z zamiarem sprzedaży) reprezentantowi innej firmy.

Jeśli chodzi o sprzedaż B2B, to w tym przypadku niemal cała idea tej metody opiera się na założeniu, że w przedsiębiorstwie potencjalnego klienta jest więcej niż jedna osoba mająca wpływ na decyzje biznesowe. Czyli zupełnie inaczej niż w klasycznej sprzedaży, gdyż tam osoba, która pojawia się na spotkaniu jest osobą decyzyjną odnośnie dokonania bądź nie danego zakupu.

W sprzedaży techniką B2B występują tak naprawdę trzy osoby:

  • decision evaluator, czyli osoba która ocenia zasadność podjęcia współpracy. Taką osobą może to być między innymi osoba pracująca jako dyrektor finansowy czy księgowa.
    Dopuszczalne jest także powołanie na to stanowisko osoby nieformalnej, która nie koniecznie musi być bezpośrednio powiązania z pracą w przedsiębiorstwa;
  • decision implementor, czyli osoba, która na co dzień będzie spotykała się z produktem / usługą (tu dobrym przykładem mogą być np. konsultanci ds. sprzedaży);
  • decision owner, czyli osoba będąca w tym gronie rzeczywistym decydentem.

Sektor B2B jest sektorem niezwykle ciekawym, a wiadomości odnoszące się do niego można z powodzeniem zastosować w wielu aspektach swojej pracy zawodowej związanej ze sprzedażą.

Nic wiec dziwnego, że pojawia się coraz więcej szkoleń, które swoją tematyką obejmują najważniejsze zagadnienia dotyczące technik sprzedażowych B2B, oferując edukacyjne zajęcia zarówno dla początkujących, jak i tych bardziej zaawansowanych.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Interesuje Cię jak skutecznie windykować należności? Chcesz poprawić swoje umiejętności negocjacyjne? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe: szkolenia techniki sprzedaży, szkolenie profesjonalna obsługa klienta, szkolenia z negocjacji.

W przypadku sektora B2B należy przede wszystkim mieć na uwadze, iż funkcjonuje on w oparciu o dwa fundamenty. Pierwszy z nich mówi o tym, że każdy z trzech typów klientów ma inne potrzeby, posiada inne informacje i jest podatny na inne argumenty.

Drugi natomiast zakłada, że jednym z celów rozmowy sprzedażowej jest uczynienia z rozmówcy ambasadora firmy, który będzie wstanie przekona pozostałe grono decydentów do oferty, z którą mógł zapoznać się jako pierwszy.

Uczestnictwo w szkoleniach z zaawansowanych technik sprzedażowych B2B ma wiele korzyści, zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i pracownika.

Oto niektóre z nich:

  • (dla przedsiębiorstwa) znaczący wzrost zdecydowanej większości biznesowych wskaźników, na co wpływ ma efektywność pracy każdego z pracowników wchodzących w skład sprzedażowego zespołu,
  • (dla pracownika) nabycie wiedzy i umiejętności pozwalających na znacznie efektywniejsze wpływania na grupę decyzyjną, podejmującą decyzje o zakupie bądź odrzuceniu oferty danego produktu/usługi,
  • (dla przedsiębiorstwa i pracownika) możliwość przejęcia klientów współpracujących do tej pory przede wszystkim z konkurencją (co ma ogromnie pozytywny wpływ bardzo często na kondycję finansową firmy),
  • (dla organizacji) wzmocnienie wizerunku firmy na rynku, co pozwala na osiąganie znacznie lepszych efektów sprzedażowych,
  • (dla pracowników) rozwój osobisty, przede wszystkim dzięki zyskaniu większej wiedzy dotyczącej między innymi technik komunikacyjnych,
  • (dla przedsiębiorców i organizacji) lepsza motywacja do działania, dzięki widocznemu zwiększeniu skuteczności sprzedażowej.

W zależności od czasu trwania szkolenia oraz grupy docelowej, do której jest ono kierowane, tematyka poszczególnych zajęć może się nieco różnić w poszczególnych przypadkach.

Jednak za absolutnie obowiązkowe tematy na szkoleniach z zaawansowanych technik sprzedażowych uznać można:

  • jakie są cele sprzedaży B2B,
  • jak przedstawia się model sprzedaży wewnętrznej, a jak zewnętrznej,
  • poszczególne kroki mapowania w strategii sprzedaży B2B (cele, pokrycie, korzyści, plan, reguły, pozycja),
  • podział klientów w sprzedaży organizacyjnej,
  • rozpoznanie potrzeb poszczególnych typów klientów,
  • potrzeby osobiste a potrzeby zawodowe,
  • po czym rozpoznać można preferencje perswazyjne,
  • jak w praktyce wygląda idea kreowania ambasadorów,
  • jak przekazywać informacje, aby przez odbiorcę zapamiętane zostały w sposób niezmieniony.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online: Zobacz również nasze szkolenia po angielsku

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza