Proces obsługi klienta
Głównym wyznacznikiem sprzedaży w branży telemarketingu jest współczynnik sprzedaży. Telemarketer, który dziennie wykonuje nawet kilkadziesiąt połączeń telefonicznych nie będzie osiągał satysfakcjonujących zarobków, jeżeli przy tym nie uda mu się sprzedać konkretnego produktu.

Głównym wyznacznikiem sprzedaży w branży telemarketingu jest współczynnik sprzedaży. Telemarketer, który dziennie wykonuje nawet kilkadziesiąt połączeń telefonicznych nie będzie osiągał satysfakcjonujących zarobków, jeżeli przy tym nie uda mu się sprzedać konkretnego produktu.
Jak zatem sprawić, aby sprzedaż telefoniczna była skuteczna? Niezmiernie istotny jest sposób, w jaki przebiega proces obsługi klienta.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
W pierwszej kolejności trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy lubi się to co się robi. Jeżeli telemarketer nie wykazuje w pracy entuzjazmu i radości z samej rozmowy z drugim człowiekiem, to nie może liczyć na pozytywne efekty swojej pracy.
Klient przede wszystkim musi zostać w odpowiedni sposób zaopiekowany i doceniony. Przekonywanie suchymi argumentami o zaletach produktu raczej nie przyniesie pożądanego skutku, jeżeli klient nie poczuje wewnętrznej potrzeby jego posiadania.
Najważniejsze jest to, aby nawiązać relacje z klientem, w taki sposób aby ten się trochę otworzył. Każdy telefoniczny proces obsługi klienta powinien być poprzedzony pytaniem, czy osoba po drugiej stronie słuchawki telefonicznej ma chwilę na rozmowę.
Może się bowiem okazać, że moment na rozmowę jest nieodpowiedni, na przykład gdy klient akurat prowadzi samochód. Wówczas należy przeprosić i zapytać się, w jakim innym terminie można zadzwonić, podając przy tym propozycję konkretnej godziny.
W procesie obsługi klienta niezmiernie istotna jest również terminowość i słowność. Jeżeli obiecuje się klientowi informację zwrotną w danym terminie, to należy tego bezwzględnie przestrzegać.
Spóźnienie się z telefonem o godzinę czy dwie świadczyć będzie o braku profesjonalizmu i może pogrzebać szansę na pozytywne zakończenie transakcji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!
- Leady sprzedażowe szkolenia online. W okresie brak sprzedaży relacyjnej jak budować relacje online?
- Generowanie leadów szkolenie. Ospały zespół sprzedażowy? Zmień to.
- Szkolenie - techniki negocjacji handlowych online. Budowanie fundamentu zaufania jest kluczowe w kontakcie z klientem
O tym, w jaki sposób powinien przebiegać prawidłowy proces obsługi klienta można dowiedzieć się na specjalistycznych szkoleniach. Ich oferta z roku na rok jest coraz bogatsza.
Korzystać z nich mogą zarówno osoby zawodowa związane z telemarketingiem jak i pracownicy działów obsługi klienta, którzy na co dzień mają telefoniczny kontakt z kontrahentami firmy.
Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.Seek&Sale Training – jak zostać hunterem®
Trening mentoringowy online – uczestnicy dostają innowacyjne, ale już sprawdzone rozwiązania i techniki sprzedaży, które zmienią klasyczną sprzedaż w inteligentny hunting. Unikalne szkolenie dla handlowców…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej