Głównym wyznacznikiem sprzedaży w branży telemarketingu jest współczynnik sprzedaży. Telemarketer, który dziennie wykonuje nawet kilkadziesiąt połączeń telefonicznych nie będzie osiągał satysfakcjonujących zarobków, jeżeli przy tym nie uda mu się sprzedać konkretnego produktu.
Jak zatem sprawić, aby sprzedaż telefoniczna była skuteczna? Niezmiernie istotny jest sposób, w jaki przebiega proces obsługi klienta.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
W pierwszej kolejności trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, czy lubi się to co się robi. Jeżeli telemarketer nie wykazuje w pracy entuzjazmu i radości z samej rozmowy z drugim człowiekiem, to nie może liczyć na pozytywne efekty swojej pracy.
Klient przede wszystkim musi zostać w odpowiedni sposób zaopiekowany i doceniony. Przekonywanie suchymi argumentami o zaletach produktu raczej nie przyniesie pożądanego skutku, jeżeli klient nie poczuje wewnętrznej potrzeby jego posiadania.
Najważniejsze jest to, aby nawiązać relacje z klientem, w taki sposób aby ten się trochę otworzył. Każdy telefoniczny proces obsługi klienta powinien być poprzedzony pytaniem, czy osoba po drugiej stronie słuchawki telefonicznej ma chwilę na rozmowę.
Może się bowiem okazać, że moment na rozmowę jest nieodpowiedni, na przykład gdy klient akurat prowadzi samochód. Wówczas należy przeprosić i zapytać się, w jakim innym terminie można zadzwonić, podając przy tym propozycję konkretnej godziny.
W procesie obsługi klienta niezmiernie istotna jest również terminowość i słowność. Jeżeli obiecuje się klientowi informację zwrotną w danym terminie, to należy tego bezwzględnie przestrzegać.
Spóźnienie się z telefonem o godzinę czy dwie świadczyć będzie o braku profesjonalizmu i może pogrzebać szansę na pozytywne zakończenie transakcji.
O tym, w jaki sposób powinien przebiegać prawidłowy proces obsługi klienta można dowiedzieć się na specjalistycznych szkoleniach. Ich oferta z roku na rok jest coraz bogatsza.
Korzystać z nich mogą zarówno osoby zawodowa związane z telemarketingiem jak i pracownicy działów obsługi klienta, którzy na co dzień mają telefoniczny kontakt z kontrahentami firmy.