Kryteria oceny pracownika
Jedna z najistotniejszych funkcji, jaka nierozerwalnie związana jest z procesem zarządzania, to ocena pracowników. Pracodawcy oceniając pracownia posługują się przy tym odpowiednio wcześniej ustalonymi kryteriami, które mogą być ogólnie przyjęte bądź też dowolnie przez pracodawcę ustalone, w zgodzie z jego potrzebami i oczekiwaniami wobec pracowników, których zatrudnia w swoim przedsiębiorstwie.

Jedna z najistotniejszych funkcji, jaka nierozerwalnie związana jest z procesem zarządzania, to ocena pracowników. Pracodawcy oceniając pracownia posługują się przy tym odpowiednio wcześniej ustalonymi kryteriami, które mogą być ogólnie przyjęte bądź też dowolnie przez pracodawcę ustalone, w zgodzie z jego potrzebami i oczekiwaniami wobec pracowników, których zatrudnia w swoim przedsiębiorstwie.
Ocenie przez pracodawcę zawsze podlega wiele, często niezwykle różnorodnych czynników.
Najczęściej jednak przyjmowane do oceny są:
- kryteria kwalifikacyjne,
- kryteria efektywnościowe,
- kryteria osobowościowe,
- kryteria behawioralne.
Jeśli chodzi o kryteria kwalifikacyjne, to uzależnione są one w najwyższym stopniu od charakterystyki danego stanowiska pracy, dlatego w przypadku wielu przedsiębiorców mogą się bardzo pomiędzy sobą różnić.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia handlowe online!
- Szkolenia z negocjacji online. Szansa dla wszystkich, którzy rozumieją, że dawne sposoby działania przestały być skuteczne.
- Obsługa klienta niepełnosprawnego. Rozwinięcie i usprawnienie umiejętności komunikacji z osobą z niepełnosprawnością
- Szkolenie - techniki negocjacji handlowych online. Budowanie fundamentu zaufania jest kluczowe w kontakcie z klientem
Za kryteria kwalifikacyjne stosowane zdecydowanie najczęściej, niezależnie od stanowiska zajmowanego przez danego pracownika można uznać:
- wykształcenie,
- przebyte kursy oraz szkolenia,
- umiejętności pozyskiwane w czasie pracy na stanowisku podlegającym ocenie.
Kryteria oceny pracowników bardzo często wykorzystywane s ado przyznawania premii w odpowiedniej wysokości. Dlatego bardzo ważne jest, aby mogły być one w odpowiedni sposób mierzalne.
Najprościej sytuacja wygląda przy kryteriach efektywnościowych, czyli:
- wartość sprzedaży,
- osiągnięty dzięki pracy pracownika zysk.
Kryteria behawioralne natomiast wykorzystywane są przede wszystkim wtedy, gdy praca pracowników przedsiębiorstwa dość znacząco wpływa na wizerunek firmy.
Tu za postawę oceny pracownia uznać można przede wszystkim jego:
- lojalność,
- wytrwałość,
- gotowość do podjęcia działań do samodoskonalenia i ciągłego podnoszenia kwalifikacji,
- stosunek do klientów (zarówno obecnych, jam o tych którzy mogliby po odpowiednim (podejściem do nich rozpocząć współpracę z danym przedsiębiorstwem).
Zdarzają się również sytuacje, w których to kryteria osobowościowe ostatecznie decydują o awansie czy premii dla danego pracownika.
Seek&Sale Training – jak zostać hunterem®
Trening mentoringowy online – uczestnicy dostają innowacyjne, ale już sprawdzone rozwiązania i techniki sprzedaży, które zmienią klasyczną sprzedaż w inteligentny hunting. Unikalne szkolenie dla handlowców…Design Thinking w praktyce
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej