Wydaje się, że nie ma w tym większej filozofii - klient przychodzi, bo wie, czego chce, osoba odpowiedzialna za obsługę mu to wręcza, ewentualnie odpowiada na jakieś pytania i na tym koniec.
Jednak firmy kładą coraz większy nacisk na to, jak ten etap w procesie zakupu jest realizowany i jak wpływa na późniejsze nastawienie konsumenta. Reklama przyciąga uwagę, jednak prawdziwym wyzwaniem jest tutaj jej utrzymanie i sprawienie odpowiedniego wrażenia.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Jak wygląda profesjonalna obsługa?
Stara się ona poznać, a następnie spełnić oczekiwania klienta. Nie jest zbyt nachalna ani konfliktowa. Za wszelką cenę pragnie przekonać go, że dba o jego interesy i pragnie, żeby był zadowolony z zakupu.
Taki efekt osiąga się, dzięki uśmiechowi, odpowiedniemu nastawieniu i używanym słowom oraz metodą rozwiązywania sytuacji konfliktowej. Dlatego tak ważne jest wysyłanie pracowników na szkolenia albo zatrudnianie doświadczonych sprzedawców, który wywierają odpowiednie wrażenie.
Można się tego nauczyć na szkoleniu?
Celem kursu poświęconego profesjonalnej obsłudze klienta jest wyuczenie pewnych nawyków oraz zmiana tych złych, które mogą zostać negatywnie postrzegane przez przyszłych i obecnych klientów. Stawianie kursanta w przykładowej sytuacji z życia wziętej ułatwia mu późniejsze wypracowanie własnej metody działania.
Kontrolowane środowisko sprawia, że profesjonalna obsługa szkolenie zyskuje na wartości. Można w jego czasie popełnić błędy i uzyskać wsparcie w ich przeanalizowaniu oraz wykryciu źródła niepowodzenia. Tylko w ten sposób sprzedawcy są w stanie znaleźć własny styl zgodny z oczekiwaniami pracodawców i przewyższającymi potrzeby klientów.
Trzeba przy tym pamiętać, że nie każdy ma w sobie to coś, co sprawia, że będzie dobrym sprzedawcą, nawet po ukończeniu szkolenia.
Stąd też powinno się starannie dobierać personel, a nie kierować się jedynie kwestią finansową - skoro chcą mniejsze wynagrodzenie i kiedyś pracowali na kasie, to będą wiedzieli, jak zachować się w czasie kontaktu z klientem w biurze podróży albo przy obsłudze interesantów w dziale usługowym danej firmy.