4 popularne techniki sprzedażowe

Najlepsi handlowce z różnych dziedzin wykorzystują techniki sprzedażowe, które są połączeniem psychologicznej manipulacji i umiejętności negocjacyjnych. To dzięki nim możemy znacząco polepszać swoje wyniki w pracy, działać skuteczniej i efektywniej oraz stawać się wartościowymi, zdolnymi pracownikami. Jakie są techniki sprzedaży? Przedstawiamy cztery proste, popularne techniki, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez każdego handlowca.

    Najlepsi handlowce z różnych dziedzin wykorzystują techniki sprzedażowe, które są połączeniem psychologicznej manipulacji i umiejętności negocjacyjnych. To dzięki nim możemy znacząco polepszać swoje wyniki w pracy, działać skuteczniej i efektywniej oraz stawać się wartościowymi, zdolnymi pracownikami. Jakie są techniki sprzedaży? Przedstawiamy cztery proste, popularne techniki, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez każdego handlowca.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia dla handlowców online:

    1. Technika kanapki. Ta niezwykle prosta technika polega na przedstawieniu klientowi produktu w trzech etapach: korzyść - cena - korzyść. Dzięki "ulokowaniu" ceny między dwoma zaletami produktu, wydaje się ona stosunkowo niska w porównaniu do zalet, jakie niesie za sobą kupno danego towaru lub usługi.

    2. Technika pozornego wyboru. To metoda, dzięki której dajemy klientowi pozorny wybór, poprzez odpowiednią manipulację słowną. Pozorny wybór polega na tym, że na sam koniec rozmowy (po prezentacji produktu) pytamy klienta o wybór jednej z dwóch opcji - dzięki temu klient nie zastanawia się czy w ogóle skorzystać z oferty, za to myśli nad możliwym wyborem jednego z produktów.

    3. Zły i dobry policjant. To technika, w której wywołujemy najpierw negatywne emocje u klienta, by następnie przekazać "dobrą nowinę". Polega to na przykład na stwierdzeniu, że dany towar lub produkt jest niedostępny, by po czasie poinformować konsumenta, że zdołaliśmy dla niego go sprowadzić. Sprawia to, że klient czuje się wyjątkowy, zauważony i jest zdolny do zakupu towaru ze strachu, że jego wycofanie się z transakcji uniemożliwi mu jej dokończenie w przyszłości.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Sprawdź naszą ofertę. Najpopularniejsze szkolenia sprzedażowe online:

    4. Manipulacja ceną. Technika polega na zestawianiu ze sobą dwóch produktów z różnych kategorii cenowych przy zachowaniu zasady, że najpierw prezentowany jest ten droższy. Metoda manipulacji ceną może być stosowana zarówno w momencie, gdy klient chce kupić zaledwie jeden produkt (przedstawiamy mu najpierw najdroższe opcje, by następnie przejść do tych bardziej atrakcyjnych cenowo), jak i większą ilość produktów (zaczynamy od opisywania najdroższych wybranych przez niego towarów).

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza