Nie ma wątpliwości, że kompetencje komunikacyjne są niezbędne do wykonywania pracy telemarketera. Nie mniej istotne jest to, w jaki sposób potrafimy je wykorzystać. Kontakt telefoniczny stwarza pewne trudności, jakoś połączenia może być różna, trudniej jest porozumiewać się nie widząc reakcji klienta na to, co mówimy.
Zwykle rozmowa telefoniczna trawa od 3 do 5 minut, ale jeśli się będzie trwać dłużej to nie jest to zły znak. Najbardziej istotną kwestią w pracy telemarketera jest zainteresowanie odbiorcy usługą lub towarem, który reklamujemy.
Możemy zrobić to na wiele sposobów, kiedy już nawiążemy kontakt z naszym rozmówcą. Najczęściej to właśnie ta część sprawia najwięcej kłopotów. Warto rozpocząć rozmowę od pytania, które zainteresuje naszego rozmówcę i wymusi na nim pewne zaangażowanie.
Później należy zadbać o to by dostosować treść do potrzeb naszego rozmówcy. Warto przygotować sobie listę zalet naszego produktu, którą w razie potrzeby możemy przytoczyć naszemu klientowi. Jeśli wyrazi on zainteresowanie naszym produktem lub usługą warto od razu spróbować sfinalizować transakcję, jednak w sposób mało natarczywy, tak, aby klient nie zniechęcił się, jeśli nie zawrzemy umowy teraz, zawsze jest szansa, że uda się to zrobić w czasie następnej rozmowy.