Bez względu na rodzaj wykonywanej pracy, ścieżki kariery, jaką obierzemy, ani typu sprzedaży, jaki prowadzimy prędzej czy później będziemy musieli przeprowadzić rozmowę telefoniczną z klientem.
Niezwykle ważnym jest, bez względu na cel rozmowy, aby zachować przystępny, ciepły ton głosu, jednocześnie stanowczy, który pozwoli nam na objęcie kontroli nad rozmową.
Bardzo ważną wskazówką jest posiadanie przed sobą notatnika i długopisu – bardzo często przeceniamy własną pamięć, a informacje przekazywane nam przez klienta mogą przydać nam się nawet jeszcze podczas trwania tej samej rozmowy, a przecież nie chcemy sprawić, aby klient czuł, że go nie słuchamy. Inną wskazówką, dzięki której będziemy w stanie podtrzymać zaangażowanie klienta jest zadawanie pytań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Nie warto jest jednak pomijać jakość i rodzaj pytań jakie zadajemy – najlepiej, aby były to pytania otwarte i możliwie często dotyczyły osobistych przemyśleń i doświadczeń klienta.
Rozmowę telefoniczną z klientem najlepiej jest zakończyć – bez względu na przebieg tej rozmowy – miłym tonem głosu, powtarzając wcześniejsze ustalenia.
Praca w sprzedaży bywa stresująca, a rozmowy z klientami często są burzliwe, jednak to, co z pewnością zapamięta klient, to charakter w jakim została zakończona ostatnia rozmowa ze sprzedawcą, a to często może zadecydować o wyniku rozmowy.