Promocją sprzedaży nazywamy działania marketingowe, które przy użyciu informacji na temat konsumentów, mają na celu pobudzenie w nich poczucia, że jedynie skorzystają na kupnie oferowanego przedmiotu tylko, jeżeli kupią go natychmiast, albo okazja przepadnie.
Oczywiście, promocja sprzedaży może być skierowana do pośredników, wtedy nazywana jest promocją handlową.
Następuje taka, na przykład przy dużych hurtowych zamówieniach, konkursach i rabatach z tytułu wysokiej sprzedaży. Promocja konsumencka natomiast, jest skierowana bezpośrednio do odbiorców, na przykład w formie przecen, jak gazetki z ofertami, wypuszczane przez sklepy drogeryjne lub w formie dystrybucji darmowych próbek, czy wszelkiego rodzaju konkursów.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Co to jest sprzedaż narracyjna? Jak finalizować sprzedaż? Jakie są zaawansowane techniki sprzedaży B2B? Jak po porażce wrócić do pełnej efektywności? Jak komunikować się z trudnym klientem?
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Promocja, bez względu na to do kogo jest skierowana powinna zostać odebrana jako wyjątkowa, dzięki temu ma szanse powodzenia.
Jeżeli konsument będzie przekonany, że podobna oferta zdarzy się za kolejne dwa tygodnie, nie odczuwa potrzeby nabycia produktu w konkretnym terminie.
Okresowe promocje sprzedażowe są idealnym sposobem na natychmiastowe podniesienie sprzedaży, na przykład w celu osiągnięcia pewnych celów (np. kwartalnych), natomiast w przypadku organizacji, które chcą stworzyć własną bazę stałych klientów, posługują się tzw. programami lojalnościowymi.