Czym jest sprzedaż B2B? Sam skrót "B2B" oznacza "business to business". Można zatem wywnioskować, że sprzedaż B2B zachodzi, kiedy przedstawiciel handlowy jednej firmy przedstawia ofertę z zamiarem sprzedaży reprezentantowi innej firmy.
Zjawisko to, od B2C (business to client), różni się pod wieloma względami od wymaganych umiejętności po sposób i miejsce dokonania zakupu. W przypadku sprzedaży B2C mamy przede wszystkim do czynienia ze sprzedawcą i klientem, którzy spotykają się w pewnym punkcie wymiany, a może nim być sklep, restauracja, sklep online czy linia call center.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia.
Zapoznaj się z nimi.
Dopiero w punkcie kulminacyjnym sprzedaży dochodzi do integracji między dwoma stronami. W przypadku sprzedaży B2B nie istnieje punkt sprzedaży, mowa raczej o relacji między dwoma biznesami. W sprzedaży B2B niezwykle ważny jest profesjonalizm i wiedza specjalistyczna, oraz wysokie umiejętności sprzedażowe, gdyż negocjacje prowadzone są zazwyczaj z wysoko postawionymi handlowcami lub wykonawcami innej firmy, szkoleni pod kątem współpracy ze sprzedawcami i zazwyczaj są uodpornieni na wszelkie sztuczki i techniki sprzedażowe.