Call center to miejsce, w którym zostaje przekazana dziennie ogromna ilość połączeń wychodzących i czasem przychodzących.
Zazwyczaj odbywa się tam sprzedaż telefoniczna lub telefoniczna obsługa klienta. Osoby zatrudnione w call center specjalizują się w kontakcie z klientem, a do ich obowiązków należy przede wszystkim odpowiedź na wszelkie pytania, pierwszy kontakt z osobami z dostarczonej przez firmę bazy klientów, prezentacja produktu lub obsługi oferowanej przez korporację.
Nierzadko w call center mieści się również infolinia - w tym przypadku osoby zatrudnione obsługują linię przechodzącą w celu odpowiedzi na pytania, przekierowanie rozmów do odpowiednich działów, obsługi reklamacji oraz udzielenia pomocy technicznej. Najczęściej spotykane oferty pracy w call center to jednak sprzedaż telefoniczna.
Praca polega na wykonywaniu telefonów do osób z gotowej bazy lub samodzielnym wyszukiwaniu potencjalnych klientów, w celu przedstawienia oferty. Stanowisko oferowane przez call center to zazwyczaj Specjalista ds. obsługi klienta bądź Specjalista ds. sprzedaży.
Na takiej posadzie najczęściej spotykamy się z umową zlecenie, godzinną stawką (w zależności od znajomości języków obcych proporcjonalnie wzrasta) oraz systemem motywacyjnym/systemem nagród w postaci prowizji, czyli procentowe zyski ze sprzedaży, plus określone bonusy za wyjątkowe wyniki. Niektóre call center oferują również tzw. premie frekwencyjną.