Rolą asystenta sprzedaży jest wspieranie działań handlowca, u którego jest on zatrudniony. Zadania osoby a tym stanowisku wąchają się w zależności od rodzaju prowadzonej sprzedaży.
W przypadku sprzedaży telefonicznej, asystent odpowiedzialny będzie głównie za dopilnowanie odpowiedniego przebiegu dokumentacji, poprawności danych i umów, co wymaga przywiązywania dużej uwagi do szczegółów.
W przypadku jednak sprzedaży online, poza dopilnowaniem poprawności dokumentów, nierzadko do jego zadań należy wychwytywanie błędów na stronie sklepu internetowego i kontakt z działem informatycznym w celu usprawnienia jego działania.
Ważnym zadaniem asystenta sprzedaży internetowej będzie również dopilnowanie wysyłki produktów w odpowiednim terminie. Trochę inaczej stanowisko to funkcjonuje w przypadku sprzedaży terenowej. W tym wypadku, asystent sprzedaży zajmuje się pierwszym kontaktem telefonicznym z klientem, sprawuje piecze nad grafikiem handlowca, a nierzadko znajduje się w roli wysłannika.
To właśnie na barkach asystenta sprzedaży terenowej jest przekonaniu klienta do odbycia spotkania z handlowcem bądź udziału w prezentacji, a więc umiejętności interpersonalne są absolutnie niezbędne na tym stanowisku.