Aby skoncentrować się na rozwiązaniu konfliktu strukturalnego:
Wspólnie określić role i wzajemne zależności:
reguły kontaktu i współpracy;
zasady odpowiedzialności za realizację celów współpracy.
2. Uzyskać rzeczywistą akceptację drugiej strony dla dokonywanych ustaleń:
upewnić się, że druga strona rozumie reguły;
zachęcać do wyrażania wątpliwości i niezrozumienia oraz zadawania pytań;
zachęcać do otwartego formułowania swoich oczekiwań.
W sytuacji sporu
odwoływać się do pierwotnych ustaleń lub -
ustalić nowe zasady odpowiadające obydwu stronom;
poszukiwać zgody na nowy układ.
Brać pod uwagę możliwości rozwiązań w zmianie fizycznych aspektów struktury sytuacji:
organizacji czasu;
organizacji przestrzeni;
używanych technik;
procedur postępowania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.
Założyć zgodność interesów drugiej strony z nadrzędnymi celami procesu.
Dowiadywać się, dlaczego drugiej stronie zależy na konkretnym rozwiązaniu.
Dochodzić, jakie są rzeczywiste interesy drugiej strony wynikające z jej potrzeb, leżące u podstaw wysuwanych przez nią rozwiązań.
Dowiadywać się, jakie są aspiracje drugiej strony dążąc do wyrażenia ich w kategoriach potrzeb i interesów, a nie konkretnych rozwiązań.
Rozważać problemy możliwie wszechstronnie i wieloaspektowo.
Poszukiwać rozwiązań łączących różne aspekty interesów obu stron.
W sporach dotyczących interesów cząstkowych ujawniających się na różnych etapach procesu:
założyć możliwość rozwiązania korzystnego dla obu stron, a nawet maksymalizującego zyski po obu stronach.
nie myśleć w kategoriach „wygrać - przegrać”.
Ustalać równościowe zasady komunikacji i przestrzegać ich.
Uzgadniać procedury postępowania odpowiadające obu stronom i przestrzegać ich.
Nie zdominować drugiej strony.
Nie narzucać rozwiązań.
Nie zawstydzać drugiej strony.
Nie atakować jej.
Nie stawiać „pod ścianą”.
Nie zarzucać drugiej stronie nieuczciwości w postępowaniu wobec nas.
Nie prowokować do zachowań skrajnych na przykład.
przedwczesnych deklaracji;
„ostatecznych” decyzji itp.
Ułatwiać wycofywanie się z wcześniejszych zachowań i sformułowań drugiej strony nasilających konflikt na przykład
„puszczać w niepamięć”;
nie odwoływać się do nich;
przechodzić nad nimi do „porządku dziennego”.
Gamma została po raz kolejny firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej. Chcesz dowiedzieć się więcej o roli szefa w konflikcie? Zobacz nasze działy:
Najczęstszym błędem popełnianym podczas rozwiązywania konfliktu wewnątrz zespołu jest „rzucenie się w wir” wydarzeń. Konflikty z natury mają silne napięcie emocjonalne i niezwykle trudno zdobyć się na logiczne i racjonalne myślenie jeśli jest się w niego zaangażowanym. Zanim zaczniesz rozwiązywać konflikt w swoim zespole, musisz wiedzieć co chcesz z nim zrobić, jaki masz cel i jakie kroki podejmiesz.
Te działania wymagają analizy sytuacji. Ma ona na celu:
zebranie, jak największą ilość informacji na temat konfliktu
pomoc stronom konfliktu odnaleźć drogę wyjścia z zaistniałej sytuacji
pozwolić im spojrzeć na konflikt z perspektywy innej osoby.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Skuteczne budowanie efektywności firmy poprzez rozwój kadry menedżerskiej. Realizujemy szkolenia stacjonarne otwarte, szkolenia zamknięte oraz szkolenia menedżerskie online.
Zobacz szkolenia związane z obszarem menadżerskim:
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu i znaczenia pracy, współodpowiedzialność, rozwijanie ludzi. Dziś mamy czas liderów, a menedżerowie wyniku stają w obliczu przedefiniowania swojej pracy z zespołem.
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalny
Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp są ściśle niezbędne do uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci komunikacji elektronicznej.
Preferencje
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które abonent lub użytkownik nie prosił.
Statystyka
Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp są wymagane do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.