Trudne, wyzwaniowe rozmowy menedżerskie

Dział: Szkolenia menedżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Trudne rozmowy mogą niszczyć, mogą też budować
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

„Umiejętność komunikowania się stała się w dzisiejszym świecie towarem,
za który gotów jestem płacić więcej, niż za jakikolwiek inny.”

John D. Rockefeller

Utrzymywanie i podnoszenie zaangażowania pracowników to kluczowa funkcja współczesnego menedżera.  Jak to robić w sytuacji nadmiernych oczekiwań pracowników, ich rozczarowań do sytuacji w firmie z którymi się spotykają, we współpracy z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi? Menedżer może sprawić, że w jego zespole będzie tak jak w małej firmie: wraz z orientacją na osiągane wyniki, zachowana będzie orientacja na pracowniku, zauważając jego odrębność i różnorodność potrzeb.

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

Priorytetem jest doskonalenie umiejętności menedżerów, w tym poznanie czym są trudne rozmowy z pracownikami i radzenie sobie z nimi poprzez rozwój takich kompetencji, jak: asertywna komunikacja, radzenia sobie z nadmiernymi oczekiwaniami pracowników, prowadzenia rozmowy oceniającej i podsumowującej, odmowy awansu, rozwiązywanie konfliktów, spadkiem satysfakcji z wykonywanej pracy, komunikacją trudnych decyzji.

Gdy chodzi o trudne rozmowy z pracownikami szkolenie ma na celu zwiększenie skuteczności zarządzania pracownikiem, z jednoczesnym zadbaniem o jego wysoką automotywację. Udział w szkoleniu pomaga przeanalizować dotychczasowy sposób prowadzenia rozmów menedżerskich oraz poznać i  stosować zasad efektywnej współpracy przy jednoczesnym, umiejętnym wykorzystaniu narzędzi wspierających motywacje wewnętrzną.

Zapraszamy do zapoznania się z programem jako punktem wyjścia do dalszej dyskusji o ostatecznym kształcie szkolenia.

Cele:

  • Poznanie metod skutecznego prowadzenia rozmów menedżerskich z pracownikami.
  • Przygotowanie do prowadzenia rozmowy podsumowującej / oceniającej, utrzymującej motywację pracownika przy jednoczesnej jej rzetelności i sprawiedliwość
  • Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z najczęściej pojawiającymi się trudnościami – związanymi z postawą pracownika, narzekaniem, odmową awansu, nadmiernymi oczekiwaniami finansowymi, utratą motywacji, relacjami w zespole i szefem
  • Przypomnienie i uporządkowanie wiedzy na temat powstawania konfliktów oraz sposobów ich rozwiazywania
  • Trening rozmów menedżerskich z pracownikiem

PROGRAM SZKOLENIA

1.Asertywna komunikacja

  • Czym jest asertywność menedżerska?
  • Udzielanie informacji zwrotnej
  • Trudne sytuacje z udzielaniem informacji zwrotnej:
  • Zaprzeczanie faktom
  • Agresywne reakcje
  • Bierna reakcje
  • Usprawiedliwianie się

2. Motywacja 3.0

  • Źródła motywacji: Wewnętrzna i zewnętrzna
  • Dlaczego motywacja nie działa i co działa? – model R.Ryana i E.Deci
  • Błyskawiczna metoda motywacji – czyli jak sobie radzić z reaktancją pracownika wg. Pantalona
  • Jak motywować w rozmowie menadżerskiej z wykorzystaniem poznanych koncepcji.

3. Scenariusz prowadzenia trudnych rozmów – szóstka zwrotna.

4. Poligon sytuacji trudnych

  • Zebranie sytuacji trudnych z jakimi spotykają się uczestnicy;
  • Przygotowywanie sposobów argumentacji;
  • Poligon rozmów menedżerskich między innymi na tematy:
    • Sytuacja niezgody z oceną
    • Sytuacja manipulacji – prośby o wyrozumiałość w ocenie Sytuacja biernego sprzeciwu ocenie;
    • Rozmowa z pracownikiem demotywującym zespół
    • Rozmowa odmowy awansu pracownikowi posiadającemu wysoką motywację i niskie kwalifikacje
    • Rozmowa z pracownikiem posiadającym niska motywację
    • Rozmowa pracownikiem nie potrafiącym słuchać
    • Rozmowa z pracownikiem rywalizującym destrukcyjnie
    • Rozmowa z pracownikiem zaniżającym jakość Inne wygenerowane przez uczestników.
  • Wnioski

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • trudne rozmowy z pracownikami szkolenie
  • Asertywna komunikacja
  • Motywacja
  • Konflikty

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wyższy poziom zaangażowania
  • Niższy poziom rotacji
  • Brak „podskórnych konfliktów”

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Mniejszy stres przed przeprowadzaniem trudnych rozmów
  • Większa kontrola nad przebiegiem trudnych rozmów
  • Rozumienie roli menedżerskiej w trudnych sytuacjach
  • Świadomość zjawisk zachodzących w konflikcie w pracy

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wyższe satysfakcja pracowników
  • Wyższy poziom rozumienia przez pracowników swojej roli w organizacji
  • Wzrost zaufania do organizacji i menedżera
  • Udrożnienie komunikacji wprost
Trudne, wyzwaniowe rozmowy menedżerskie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zbuduj autorytet menedżera!

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2025-01-16
16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.