Dlatego szkolenie z negocjacji jest pozycją obowiązkową dla wszystkich obecnych i przyszłych sprzedawców.
Taka jak każda armia ma dowódców, generałów i cały sztab i szeregowców walczących bezpośrednio na froncie, tak samo firmy mają swoje zarządy, strategie i pracowników frontowych, którzy muszą realizować określone cele.
Dlatego też, jak łatwo z tego wywnioskować podstawą sukcesu jest dobrze przeszkolony, rzetelny pracownik – sprzedawca, który będzie w stanie poradzić sobie z każdym klientem i dodatkowo jeszcze zachęcić innych do stania się klientami.
Co więcej trzeba pamiętać, że obsługa klienta, sprzedaż i wszystko co związane jest z kontaktem z klientem to często jedyny element firmy z jakim mają kontakt potencjalni klienci. Tym samym należy właśnie do tego segmentu przywiązywać jak największą wagę.
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży:
Wybierz szkolenia
Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku
Można bowiem mieć wszystko doskonale rozplanowane, przygotowane i wyprodukowane, jeżeli jednak będzie zawodzić kontakt z klientem wszystko to nie zda swojego egzaminu i tym samym nie przyniesie oczekiwanego zysku.
Trzeba zatem określić co jest tak naprawdę zadaniem sprzedawcy. Niezależnie zatem, czy będzie to sprzedaż bezpośrednia czy tez teleinformatyczna, sprzedawca powinien przede wszystkim:
- właściwie określić potrzeby klienta,
- znalezienie porozumienia z klientem w przedmiocie jego oczekiwań i korzyści płynących z zakupu,
- stopniowe ograniczenie pola wyboru,
- rekomendacja, wskazanie i delikatna sugestia bywają najlepsza bronią,
- w odbiorze klienta, wszystkie przedstawione oferty powinny odpowiadać jego potrzebom i być wyrazem zrozumienia ze strony sprzedawcy.
Całość działań sprzedawcy często sprowadza się po prostu to rzetelnego przedstawienia oferowanego produktu. Tym samym to jego rolą jest, by oferowany towar przedstawić w takim świetle, które najlepiej uwydatni jego zalety i zaspokojenie potrzeb klienta.
Dlatego też tak ważne jest, by uwypuklać zalety i jednocześnie skrywać słabe punktu danego produktu.
W najlepszym przypadku przedstawiać takie jego elementy, jak cena jako coś przemawiającego na korzyść kupującego.
![firma szkoleniowa warszawa](/wp-content/uploads/images/gamma_logo.png)