Aby móc skutecznie i efektywnie sprzedawać, koniecznie trzeba znać i co najważniejsze być w stanie zastosować w praktyce, najlepsze techniki zamknięcia sprzedaży. Tylko Ci sprzedawcy, którzy dobrze przyswoją sobie te cenną wiedzę, są w stanie osiągać imponujące wyniki sprzedażowe. Praca handlowca nie jest łatwa i prosta, jakby się to mogło wielu osobom, nie mającym styczności z pracą w handlu wydawać. To duże wyzwanie, które stawia przed sprzedawcą wiele wymagań i manewruje go w wiele stresujących sytuacji. Jednam warto mieć świadomość tego, że żadna, nawet do perfekcji opanowana technika zamknięcia sprzedaży nic nie pomoże, jeżeli dany sprzedawca nie zna perfekcyjnie oferty handlowej, której jest przedstawicielem. Klient każdy brak wiedzy na tym poziomie bardzo szybko dostrzeże, co podziała jedynie na niekorzyść, nie do końca kompetentnego w tej sytuacji sprzedawcy. Jak wiadomo zamknięcie sprzedaży, stanowi już niemal ostatni etap prowadzący do sfinalizowania transakcji. Na szkoleniach sprzedażowych kursanci zapoznawani są z najpopularniejszymi technikami zamknięcia sprzedaży. Oto te, które pojawiają się zdecydowanie najczęściej.
1. ''Na szczeniaczka''. Te dość dziwnie brzmiącą nazwę techniki zamknięcia sprzedaży wymyślili amerykanie. W USA to sztuczka stosowana głównie w sklepach zoologicznych, do czego niejako nawiązuje sama nazwa tej techniki. Cała zabawa polegała na tym, że pracownicy sklepów zoologicznych wszystkim tym rodzicom, którzy mieli wątpliwości co do posiadania pieska, pozwalali na zabranie szczeniaka na dzień czy dwa do domu, aby mogli przekonać się niejako jak wygląda mieszkanie ze zwierzęciem pod jednym dachem. Cała sztuczka polegała na tym, że większość zostawiała u siebie zwierzaka, obawiając się, w jaki sposób zakomunikują sowim dzieciom, że po weekendzie spędzonym z psiakiem zwierzak już do nich nie wróci.
2. Edycja limitowana. Odpowiedź na sytuacje w której po przedstawieniu dość obszernym oferty, klient odpowiada, że musi się jeszcze nad tym zastanowić. Wówczas często słyszy, że dany produkt i jego cena są ograniczone i czasowo i ilościowo.