Wielu z nas w czasie codziennych czynności, takich jak robienie zakupów, wizyta w banku czy operatora sieci komórkowej, spodziewa się nie tylko bardzo kulturalnej i miłej obsługi, ale i zrozumienia wszystkich naszych potrzeb i czasem dość skomplikowanych wymagań. Cierpliwość i życzliwość to również cechy niezwykle oporządzane, w przypadku osób pracujących na stanowisku sprzedawcy. Dlatego pojawia się coraz więcej szkoleń, które swoją tematyką obejmują profesjonalną obsługę klienta. Pierwszym zagadnieniem, jakie omawiane jest w czasie takiego szkolenia jest definicja i rola klienta w procesie sprzedażowym. Kolejna tematyka obejmuje zagadnienia związane z pierwszym kontaktem z klientem, jego znaczeniu oraz zasadach komunikacji werbalnej i niewerbalnej na linii klient - sprzedawca.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Kolejnym tematem jest zrozumienie klienta i jego potrzeb. Tu kursanci dość szczegółowo zostaną zapoznani z zasadami zadawania pytań, nauczą się jak budować relację poprzez stosowanie odpowiednich zwrotów. Prowadzący szkolenie przedstawi także najczęstsze sytuacje w jakich dochodzi do nieporozumień pomiędzy sprzedawcami a klientami. Pokazane zostaną także warianty rozwiązywania oraz zapobiegania takim konfliktom. Duża część zajęć teoretycznych jak i praktycznych szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta obejmuje tematykę związaną z językiem korzyści, czyli jak etycznie skierować klienta ku optymalnemu dla obu stron rozwiązaniu. Niezwykle ważną częścią szkolenia są zajęcia z prowadzenia efektywnej rozmowy z klientem, przy zachowaniu jak najwyższego poziomu jakości obsługi. Bardzo ważna w przypadku sprzedawcy, jest umiejętność radzenia sobie z tak zwanym trudnym klientem, dlatego też tematyka szkoleń z profesjonalnej obsługi klienta dość szczegółowo omawia to zagadnienie. Najczęstszymi tematami pojawiającymi się w tej części szkolenia jest dekalog sprzedawcy pozwalający na radzenie sobie trudnych sytuacjach, techniki zarządzania reklamacjami, jak rozpoznać zażalenie i reklamację czy sposoby rozwiązywania problemowych sytuacji.