Można się bowiem spotkać z tym, że szkolenia z negocjacji są przeprowadzane na przykład dla windykatorów czy nawet kierowców autobusów. Pokazuje to, jak szerokie i skomplikowane prawa mogą rządzić sprzedażą.
Co do zasady należy przyjąć, że sprzedaż może odbywać się w ramach trzech podstawowych form. Są nimi:- rozmowa twarzą w twarz,
- oferta przedstawiana kanały teleinformatycznymi,
- oferta przedstawiana drogą pisemną.
Niezależnie jednak od tego w jakiej formie się ona odbywa, sprzedaż zawsze będzie przebiegała według tych samych kroków. Można tu wyróżnić przede wszystkim etap poszukiwania ewentualnych klientów i precyzowanie ich preferencji względem
własnego przedmiotu sprzedaży.
Rozszerz swoje działania sprzedażowe. Poznaj techniki wpływu i techniki radzenia sobie z psychomanipulacją. Dowiedz się jak profesjonalnie prowadzić rozmowę biznesową. Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe:
Odwiedź ten dział.
W dalszej kolejności sprzedawca powinien skategoryzować potencjalnych klientów i wstępnie przygotować pierwszy kontakt. Mając za sobą pierwsze dwa kroki, można przejść do kluczowego momentu, czyli nawiązania kontaktu z klientem.
Trzeba tu pamiętać o truizmie, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Od tego momentu zaczyna się tak naprawdę sprzedaż właściwa.
Tym samym następuje prezentacja oferty sprzedawcy i jego właściwa promocja. Może się to wiązać z koniecznością pokonywania obiekcji kupującego. Finalizowanie transakcji jest końcowym etapem właściwej sprzedaży, który w całości zależy od poprzednich kroków.
Trzeba jednak pamiętać, że niezależnie od tego czym zakończyła się pierwsza sprzedaż konieczne jest dbanie o to, by nasz klient utrzymywał stałe i co ważne dobre relacje ze sprzedawcą.
Tym samym sprzedaż w szerokim ujęciu nigdy się nie kończy. Klient musi pamiętać o sprzedawcy, ale co ważniejsze to sprzedawca powinien pamiętać o swoim kliencie.
Tak przedstawiona sprzedaż pokazuje, że wszelkie szkolenia z technik sprzedaży są nieodłącznym elementem profesjonalnej firmy. Nie można bowiem wychodzić z założenia, że produkt sam się obroni, a klient nas znajdzie.
Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny i przez to konieczna jest właściwa technika by dotrzeć do klienta a następnie umiejętnie go przy sobie zatrzymać. Jest to bowiem gwarant wymiernego i długotrwałego sukcesu.