Skuteczna sprzedaż – jak budować relację z klientem?
Tematem, wokół którego skupiają się liczne szkolenia sprzedażowe, jest budowanie poprawnej relacji z klientem. Ma to kluczowe znaczenie dla skuteczności procesu sprzedaży, jednak nie jest to wbrew pozorom zadanie proste.

Wiele firm oraz sprzedawców w niewłaściwy sposób zajmuje się budowaniem relacji z klientem, co skutkuje znacznie mniejszą efektywnością sprzedaży.
Doskonałe relacje z klientami są tym, co może zdecydowanie wyróżniać jednego sprzedawcę spośród konkurencji – nawet wtedy, gdy wszyscy zajmują się sprzedażą tego samego towaru, bądź też usługi. Dobry kontakt z klientem buduje jego zaufanie i wpływa na dobry wizerunek zarówno marki, jak i sprzedawcy. Warto pamiętać o tym, że zadowoleni klienci zawsze wracają – dzięki temu dobre relacje z nimi są wyjątkowo ważne i opłacalne.
Aby budować dobre relacje z klientem, należy postarać się go poznać, a także dać mu poznać siebie. Klient zaufa sprzedawcy, który sprawia wrażenie osoby zainteresowanej jego życiem, problemami i sprawami, z którymi musi się uporać. Warto więc wykazać zrozumienie dla klienta, który waha się i nie wie, czy może dokonać zakupu. Wyrozumiałość i profesjonalizm są kluczem do sukcesu – klient powinien wiedzieć, że nasze problemy są dla niego istotne, a jednocześnie mieć świadomość tego, że ma do czynienia z profesjonalistą – osobą, która zna się na rzeczy i zawodzie, jaki wykonuje.
Wybierz najlepszą firmę szkoleniową roku.
Dobry sprzedawca powinien być dobrym słuchaczem. Przerywanie klientowi wypowiedzi w pół zdania to najgorsze, co można zrobić. Taka postawa zniechęca do rozmowy i sprawia, iż rozmówca ma ochotę wycofać się zarówno z rozmowy, jak i z transakcji. Należy uważnie słuchać i wyczerpująco oraz dokładnie odpowiadać na pytania – tak, aby rozwiać wszelkie zaistniałe wątpliwości.
Dobre relacje z klientami to duża część sukcesu. Warto jednak pamiętać o tym, że im większa jest ilość klientów, z którymi mamy dobre relacje, tym większa staje się nasza szansa na uzyskanie doskonałych wyników w sprzedaży. Dobry sprzedawca wie, że nawet jeśli posiada dużą ilość klientów, nigdy nie powinien zaprzestać poszukiwania nowych klientów. W przypadku, gdy obecni klienci zdecydują się bowiem na zakończenie współpracy, sprzedawca może być postawiony w bardzo niekorzystnej sytuacji. Stale poszukując klientów można zmniejszyć takie ryzyko – na miejsce klienta, który odejdzie, pojawi się nowy.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej