Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji. Osoby, które rodzą się z takimi cechami mają o wiele łatwiej. Nie znaczy to jednak, że pozostali powinni rezygnować z wykonywania tego zawodu. Wręcz przeciwnie - prawdziwe wyzwania kształtują charakter człowieka. Wystarczy przejść odpowiednie szkolenie, aby nabyć niezbędnym umiejętności.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Jednym z podstawowych elementów w tym zawodzie, który do perfekcji należy opanować już na samym początku ścieżki zawodowej jest rozmowa z klientem przez telefon. Warto zdawać sobie z tego, że telefon jest jednym z najlepszych kanałów, za pomocą których dotrzeć można do potencjalnego klienta. Powodzenie sprzedaży, zależy w dużej mierze od tego jak zostanie przeprowadzona rozmowa. Wbrew pozorom, nawet najbardziej sceptycznie nastawionego klienta da się przysłowiowo ugłaskać i sprawić, by z ochotą kupił proponowany produkt. Kluczem do sukcesu, w tym przypadku jest odpowiednie rozpoczęcie rozmowy telefonicznej z klientem. Chodzi o to, aby jak najszybciej go zaciekawić tematem rozmowy. Najważniejszych jest pierwszych dziesięć sekund rozmowy. To wówczas rozgrywa się to, czy uda się z klientem dłużej porozmawiać i przedstawić mu ofertę, czy też odłoży on natychmiast słuchawkę. Zawsze warto na początku przedstawić się i zapytać, czy klient ma minutkę na niezobowiązującą rozmowę - jeżeli odpowie twierdząco, to później już będzie mu niezręcznie się z tego wycofać.
Każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje w zakresie przeprowadzania rozmów biznesowych z klientami przez telefon, powinien wybrać się na jedno z profesjonalnych szkoleń telemarketingowych. Oferta szkolenia obejmuje między innymi podstawy teoretyczne prowadzenia rozmowy, najczęściej spotykane problemy komunikacyjne oraz szereg ćwiczeń praktycznych.