Rozmowa telefoniczna z klientem – co trzeba wiedzieć?
Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji.

Rozwój zawodowy w dziedzinie telemarketingu uwarunkowany może być co najmniej kilkoma czynnikami. Nie ma co się oszukiwać, dużą rolę w tym względzie odgrywają wrodzone predyspozycje do wykonywania tego zawodu, czyli umiejętności miękkie takie jak otwartość na drugiego człowieka, rozmowność, sztuka argumentacji czy też umiejętne prowadzenie konwersacji. Osoby, które rodzą się z takimi cechami mają o wiele łatwiej. Nie znaczy to jednak, że pozostali powinni rezygnować z wykonywania tego zawodu. Wręcz przeciwnie – prawdziwe wyzwania kształtują charakter człowieka. Wystarczy przejść odpowiednie szkolenie, aby nabyć niezbędnym umiejętności.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W sprzedaży bardzo ważne są: koncentracja na kliencie i budowanie z nim relacji, elastyczność w rozmowie, szybkie podnoszenie się po porażce, umiejętność sprostania sytuacjom nieoczekiwanym i trudnym. Zdobądź kluczowe kompetencje niezbędne w profesjonalnej sprzedaży. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą szkoleń dla handlowców. Zobacz również: szkolenie z negocjacji, szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta.
Jednym z podstawowych elementów w tym zawodzie, który do perfekcji należy opanować już na samym początku ścieżki zawodowej jest rozmowa z klientem przez telefon. Warto zdawać sobie z tego, że telefon jest jednym z najlepszych kanałów, za pomocą których dotrzeć można do potencjalnego klienta. Powodzenie sprzedaży, zależy w dużej mierze od tego jak zostanie przeprowadzona rozmowa. Wbrew pozorom, nawet najbardziej sceptycznie nastawionego klienta da się przysłowiowo ugłaskać i sprawić, by z ochotą kupił proponowany produkt. Kluczem do sukcesu, w tym przypadku jest odpowiednie rozpoczęcie rozmowy telefonicznej z klientem. Chodzi o to, aby jak najszybciej go zaciekawić tematem rozmowy. Najważniejszych jest pierwszych dziesięć sekund rozmowy. To wówczas rozgrywa się to, czy uda się z klientem dłużej porozmawiać i przedstawić mu ofertę, czy też odłoży on natychmiast słuchawkę. Zawsze warto na początku przedstawić się i zapytać, czy klient ma minutkę na niezobowiązującą rozmowę – jeżeli odpowie twierdząco, to później już będzie mu niezręcznie się z tego wycofać.
Każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje w zakresie przeprowadzania rozmów biznesowych z klientami przez telefon, powinien wybrać się na jedno z profesjonalnych szkoleń telemarketingowych. Oferta szkolenia obejmuje między innymi podstawy teoretyczne prowadzenia rozmowy, najczęściej spotykane problemy komunikacyjne oraz szereg ćwiczeń praktycznych.
Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej