Rodzaje i metody sprzedaży
Metod sprzedaży jest bardzo wiele – niektóre z nich są powszechnie wykorzystywane przez większość przedsiębiorstw handlowych na świecie, inne stanowią marginalną część wszystkich rodzajów sprzedaży. Z reguły firmy korzystają z jednego lub dwóch sposobów – dlaczego? Z pewnością wdrażanie kolejnych metod jest czasochłonne i wymaga odpowiedniego kapitału. Nie każda metoda sprawdza się w każdej branży. Oto 5 sposobów sprzedaży, które warto wdrożyć do swojej firmy.
1. Detaliczna sprzedaż bezpośrednia. To najbardziej popularna metoda: sprzedawca oferuje towar klientom na żywo, a ci muszą zdecydować czy chcą go zakupić. To metoda, która zwykle jest najbardziej wydajna dla początkujących przedsiębiorstw. Odbywa się w salonach sprzedażowych, na stosikach handlowych, ale również poprzez akwizycję.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe
3. Sprzedaż internetowa. Warto o niej wspomnieć – to dziś najszybciej rozwijająca się metoda sprzedaży na świecie. Większość firm handlowych posiada swoje sklepy internetowe, dodatkowo promuje się na portalach społecznościowych i stronach, które przeznaczone są typowo do sprzedaży różnych produktów (jak słynny E-bay albo Allegro).
Internet daje niemal nieograniczone możliwości reklamowania: od najtańszych kampanii reklamowych na portalach społecznościowych, po droższe wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych czy tworzenie artykułów sponsorowanych z linkami do sklepów internetowych.
Jaką sprzedaż wybrać? Największe firmy handlowe zaczynały od akwizycji, uczestnictwa w targach i imprezach charytatywnych, kompleksowo tworzyły procesy i reklamowały się w każdy możliwy sposób. Połączenie jak największej liczby metod sprzedażowych to najlepsze wyjście, które pozwoli na czerpanie wymiernych korzyści.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej