Metod sprzedaży jest bardzo wiele - niektóre z nich są powszechnie wykorzystywane przez większość przedsiębiorstw handlowych na świecie, inne stanowią marginalną część wszystkich rodzajów sprzedaży. Z reguły firmy korzystają z jednego lub dwóch sposobów - dlaczego? Z pewnością wdrażanie kolejnych metod jest czasochłonne i wymaga odpowiedniego kapitału. Nie każda metoda sprawdza się w każdej branży. Oto 5 sposobów sprzedaży, które warto wdrożyć do swojej firmy.
1. Detaliczna sprzedaż bezpośrednia. To najbardziej popularna metoda: sprzedawca oferuje towar klientom na żywo, a ci muszą zdecydować czy chcą go zakupić. To metoda, która zwykle jest najbardziej wydajna dla początkujących przedsiębiorstw. Odbywa się w salonach sprzedażowych, na stosikach handlowych, ale również poprzez akwizycję.
2. Sprzedaż hurtowa. To metoda, która polega na kierowaniu oferty do innych podmiotów gospodarczych. Oznacza to, że prowadzimy hurtownie, która zaopatruje także inne, mniejsze sklepy stacjonarne i internetowe. Decydując się na prowadzenie zarówno sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej, musimy pamiętać o tym, że ceny powinny być zróżnicowane - na odbiorcach hurtowych zarabia się niewielką marżę, jednak idą z nią w parze bardzo duże zamówienia.
3. Sprzedaż internetowa. Warto o niej wspomnieć - to dziś najszybciej rozwijająca się metoda sprzedaży na świecie. Większość firm handlowych posiada swoje sklepy internetowe, dodatkowo promuje się na portalach społecznościowych i stronach, które przeznaczone są typowo do sprzedaży różnych produktów (jak słynny E-bay albo Allegro).
Internet daje niemal nieograniczone możliwości reklamowania: od najtańszych kampanii reklamowych na portalach społecznościowych, po droższe wyświetlanie reklam na różnych stronach internetowych czy tworzenie artykułów sponsorowanych z linkami do sklepów internetowych.
Jaką sprzedaż wybrać? Największe firmy handlowe zaczynały od akwizycji, uczestnictwa w targach i imprezach charytatywnych, kompleksowo tworzyły procesy i reklamowały się w każdy możliwy sposób. Połączenie jak największej liczby metod sprzedażowych to najlepsze wyjście, które pozwoli na czerpanie wymiernych korzyści.