Klienci cenią swój czas. Dotyczy to nie tylko oczekiwania na rozwiązanie konkretnego problemu, ale także w ogóle czekania na kontakt z działem obsługi.
Można uznać, że najlepszym rozwiązaniem przy natłoku zajęć, jest zrezygnowanie z komunikacji przez telefon i postawienie na kontakt przez e-mail. Prawda jest jednak taka, że większość klientów chce kontaktować się telefonicznie, dlatego należy im to umożliwić.
Frustrację klientów można zmniejszyć stosując kilka prostych rozwiązań. Skuteczną metodą na ułatwienie komunikacji jest menu głosowe, które będzie szybko kierować klienta do odpowiedniego działu. Idealnym rozwiązaniem przy obsłudze mniej cierpliwych klientów jest także opcja automatycznego oddzwonienia. Jeśli klient zniechęcony czekaniem, przerwie połączenie, system sam je zainicjuje.
Dobierz odpowiednią technikę sprzedaży. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Oto nasze szkolenia ze sprzedaży:
Wybierz szkolenia Gammy! Zaufaj firmie szkoleniowej roku
Oczywiście szybka reakcja ma znaczenie również w przypadku innych kanałów komunikacji. Na przykład na czacie klienci chcą czekać maksymalnie 5 minut, w przypadku zgłoszeń za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz e-maila, akceptowany czas reakcji wynosi 24 godziny. Jednocześnie czym krótszy czas odpowiedzi, tym lepsza ocena firmy przez klientów. Dlatego dobre szkolenia z obsługi klienta podkreślają znaczenie czasu reakcji.
Oczywiście czym więcej kanałów komunikacji, tym lepiej. Dziś klienci oczekują, że będą mogli skontaktować się z firmą nie tylko za pośrednictwem telefonu, ale także poczty tradycyjnej, maila, czatu, mediów społecznościowych, przez formularz kontaktowy. Z tego powodu pracownicy powinni swobodnie przechodzić między różnymi kanałami. Trzeba pamiętać, że nawet jeśli klient kontaktuje się za pomocą kilku różnych kanałów, nie można oczekiwać, że będzie się powtarzał, zadaniem pracownika jest znajomość wszystkich informacji.
Szkolenia sprzedażowe to doskonałe rozwiązanie, które pozwala zwiększyć skuteczność pracowników, warto jednak stawiać również na kompleksowe, dobrze przeprowadzone szkolenia z zakresu obsługi klienta. Dzięki takim działaniom można przygotować pracowników do szybkiego i sprawnego rozwiązywania wszelkich problemów, z którymi zgłaszają się klienci. Brak kompetencji w tym zakresie będzie budził u klientów frustrację i irytację, a także zniechęci do kolejnego kontaktu. Ostateczne jakość obsługi będzie miała kluczowe znaczenie dla wizerunku całej firmy.
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalny
Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp są ściśle niezbędne do uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci komunikacji elektronicznej.
Preferencje
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które abonent lub użytkownik nie prosił.
Statystyka
Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp są wymagane do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.