Negocjacje w pięciu krokach
Umiejętności negocjacyjne przydają się każdego dnia: zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. W końcu negocjujemy niemal nieustannie – w domu, w pracy, w szkole i w sklepie. Choć sam proces często wygląda bardzo odmienne w zależności od sytuacji, udane negocjacje wymagają pięciu kroków.
1. Zbieranie informacji. To wstępna faza negocjacji, podczas w której musimy ustalić własne priorytety i wymagania. Odbywa się ona poprzez zbieranie informacji o konkurencji, badanie rynku lub możliwości przedsiębiorstwa.
2. Prenegocjacje. Zdarza się, że to ostatni element negocjacje: dzwonimy do firmy, by przedstawić nasze wstępne oczekiwania a oni na nie przystają bez żadnych negocjacji. Jednak taka sytuacja zdarza się niezwykle rzadko. Prenegocjacje polegają właśnie na wstępnym zaproponowaniu samych negocjacji oraz przedstawieniu początkowych żądań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jeśli chcesz ulepszyć swoje zdolności negocjacyjne, przejąć kontrolę nad rozmową oraz czuć się pewnie podczas prowadzenia negocjacji handlowych, zapraszamy do udziału w szkoleniach z negocjacji, finalizacji sprzedaży, szkoleniach handlowych.4. Negocjacje właściwe. To moment, w którym zasiadamy przy jednym stole z naszym partnerem biznesowym i próbujemy dojść do porozumienia. Negocjacje mogą trwać zaledwie kilkanaście minut, czasem jednak (w przypadku ogromnych kontraktów) przeciągają się do wielu miesięcy a nawet lat!
5. Wprowadzenie postanowień. Jest to końcowy element negocjacji, dzięki którym wszelkie postanowienia, jakie zostały uzgodnione podczas rozmów, są wprowadzane w życie.
Jak wybrać odpowiednią technikę negocjacyjną? Wszystko zależy od samej sytuacji, naszego przeciwnika, rodzaju umowy, którą negocjujemy. Z pewnością jednak warto nabierać wprawy w negocjacjach tak, by wykazywać się dużą skutecznością i efektywnością, dzięki czemu zyskamy ciekawe doświadczenie i umiejętności przydatne także w codziennym życiu.
Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych…Wywieranie wpływu i radzenie sobie z psychomanipulacjami w sprzedaży
7 na 10 Klientów nie ufa handlowcom. Od razu przyjmuje założenie, że osoba sprzedają nie mówi całej prawy i ma ukryte zamiary. Takie postrzeganie relacji…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej