Najważniejsze zasady obsługi klienta
Sprzedawcy z różnych branży często zapominają o tym, jak ważne są standardy obsługi klienta. O ile problem ten nie występuje w wielkich korporacjach, gdzie od początku do końca narzucony jest schemat rozmów z klientami, o tyle mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa mogą mieć problem z wdrożeniem odpowiednich zasad. A one w końcu mogą warunkować efekt, jaki wywrze przedstawiciel firmy na konsumentach i w konsekwencji prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
Sprzedawcy z różnych branży często zapominają o tym, jak ważne są standardy obsługi klienta. O ile problem ten nie występuje w wielkich korporacjach, gdzie od początku do końca narzucony jest schemat rozmów z klientami, o tyle mniejsze, lokalne przedsiębiorstwa mogą mieć problem z wdrożeniem odpowiednich zasad.
A one w końcu mogą warunkować efekt, jaki wywrze przedstawiciel firmy na konsumentach i w konsekwencji prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
Zasady obsługi klienta to przede wszystkim:
- Profesjonalne podejście. Sprzedawca musi doskonale orientować się nie tylko w zakresie usług i produktów jednej firmy, ale również mieć obeznanie w całej branży i ofertach konkurencji.
- Savoir vivre. Odpowiednie zachowanie to podstawa utrzymania dobrych stosunków międzyludzkich. W trakcie obsługi klienta – bez względu na to, czy jest to obsługa bezpośrednia, internetowa czy telefoniczna – musimy pamiętać, że nasze zachowanie, sposób dobierania słów czy argumentacja musi być bez zarzutu.
- Klient też człowiek. Musimy pamiętać, że traktowanie klienta jak równego sobie jest ważną zasadą każdej transakcji biznesowej. Największe sukcesy odnoszą sprzedawcy, którzy są odprężeni, nie wykazują objawów stresu i czują się, kolokwialnie mówiąc, jak “ryba w wodzie”. Klient wówczas wyczuwa, że cała rozmowa nie jest formalnością, ale przede wszystkim relacją między dwójką ludzi – a to powoduje jego zwiększone zainteresowanie ofertą oraz wzmocnienie zaufania do sprzedawcy.
- Dobre wrażenie. Należy unikać wszelkich zachowań, które mogłyby postawić klienta w niekomfortowej sytuacji. Unika się więc wypowiadania się źle na temat firmy, produktów, współpracowników czy konkurencji.
- Szczerość to podstawa. Niestety, wielu sprzedawców i osób, które zajmują się obsługą klienta zapomina, jak ważna jest szczerość w relacjach biznesowych. Czasem lepiej odpuścić sprzedaż jednego produktu na rzecz zadowolenia klienta – mamy niemal pewność, że taka postawa sprawi, że zwróci się on do nas z kolejnym problemem.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie telemarketing, szkolenia handlowe. Zasad obsługi klienta jest znacznie więcej – jednak standardem jest wyszkolenie profesjonalnej, empatycznej załogi, która nie będzie traktować swoich zadań jako przykrych obowiązków, ale odnajdzie się w tworzeniu długotrwałych relacji z klientem.
Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej