Każda działalność gospodarcza, czy duża firma, które działają w sektorze usług, aby zdobyć klientów muszą korzystać z określonych technik negocjacji, które pomogą w rozwoju i sprzedaży danego dobra. Na rynku jest tak duża konkurencja i mnogość towarów, dlatego tak ważną rolę odgrywa negocjator, gdyż to on ma za zadanie zdobyć nowych odbiorców i tak zainteresować ich ofertą, na tyle, że zostaną stałymi klientami.
Szkolenia z negocjacji pozwolą na zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności, czego rezultatem będzie rozwój firmy i zwiększenie dochodów. Oczywiście na początku należy ustalić swój cel, także przygotować określona strategię, którą dobiera się do danej sytuacji. Ważne jest wzięcie pod uwagę swojej osobowości, stylu i charakteru oraz dopasowanie do rozmówcy.
Dlatego tak istotne jest przygotowanie się do rozmowy, czyli jak najdokładniejsze poznanie partnera, a także sprecyzowanie naszych celów. Zastosowanie odpowiednich negocjacji zakłada zrobienie dobrego pierwszego wrażenia, dostosowanie stylu mówienia, do odbiorcy. Nasz sposób mówienia musi być przekonujący, ale również trzeba zdobyć zaufanie. Aby to osiągnąć ważne jest przepracowanie sytuacji z osobą postronną, co oczywiście ma być ćwiczeniem praktycznym. Każda wypowiedź negocjatora musi być pozbawiona manieryczności, która jest bardzo negatywnie odbierana. Niezwykle istotną rolę w negocjacjach pełni postawa, sposób poruszania się, pewność siebie oraz ton i tembr głosu. Negocjacje wymagają oddzielenia człowieka, od problemu, zatem trzeba pamiętać, że jest to praca, oczywiście korzyści muszą być dwustronne, jednak nie można przywiązywać się, czy nawiązywać więzi koleżeńskich z klientem, gdyż to całkowity brak profesjonalizmu. Każde szkolenie obejmuje ćwiczenia praktyczne, teorię, gry i symulacje rozwojowe. Każdy uczestnik pozna też swoją osobowość. Dzięki testom psychologicznym zostaną określone jego mocne i słabe strony co pozwoli na sporządzenie indywidualnego planu rozwojowego i dostosowanie technik negocjacji do osobowości.