Konflikt w zespole – patologia czy siła napędowa?
Team work, team spirit, dobra atmosfera w pracy to pojęcia, które pojawiają się w rozmowach na temat zarzadzania zespołem. Imprezy integracyjne, strefy relaksu i wypoczynku, szkolenia – wielkie korporacje wydają rocznie ogromne pieniądze, aby ich pracownicy mieli komfortowe warunki do efektywnej pracy. Niestety nawet w najlepszych zespołach pojawiają się konflikty, bowiem wynika to z natury ludzi i interakcji, jakie miedzy nimi zachodzą.
Team work, team spirit, dobra atmosfera w pracy to pojęcia, które pojawiają się w rozmowach na temat zarzadzania zespołem. Imprezy integracyjne, strefy relaksu i wypoczynku, szkolenia – wielkie korporacje wydają rocznie ogromne pieniądze, aby ich pracownicy mieli komfortowe warunki do efektywnej pracy.
Niestety nawet w najlepszych zespołach pojawiają się konflikty, bowiem wynika to z natury ludzi i interakcji, jakie miedzy nimi zachodzą.
Przyczyny konfliktów w pracy
W celu osiągania realizacji celów organizacji konieczne jest współdziałanie wielu zainteresowanych stron. Do konfliktów dochodzi w sytuacji, gdy jedna z nich uświadomi sobie, że jej prawa czy racje są naruszane i podejmuje działania mające na celu eskalacji tego na grupę.
Przyczyn konfliktów jest ogromna ilość, jednak najczęściej podaj się: różnice w osobowości, odmienne postrzeganie celów i zadań, różne reakcje na sytuacje problematyczne, niesprawiedliwy podział nagród za realizację zadań czy wpływ kierownictwa i zarządzanie grupą.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Czy można zarządzać swoim stresem? Jak rozwiązywać asertywnie konflikty i budować swoje kompetencje społeczne? Jak walczyć z poczuciem bezradności? Jak rozwijać swoje umiejętności interpersonalne? Zobacz: szkolenie zarządzanie czasem, szkolenie radzenie sobie ze stresem, szkolenia interpersonalne.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
Konflikt – patologia czy siła napędowa
Kiedyś konflikty w pracy uznawano za coś co nie powinno mieć miejsca. Świadczyło o nieprawidłowym działaniu grupy i ma zły wpływ na organizację. Dziś konflikt uważa się za coś nieuniknionego i naturalnego. Należy więc go zaakceptować i umieć nim pokierować.
Praca z ludźmi wymaga wiedzy i doświadczenia więc rozwiązywanie konfliktów wymaga odpowiedniego podejścia. Arbitralne osądzenie kto ma rację nie zawsze wchodzi w grę, bowiem może być przyczyną dalszych rozłamów i finalnie mieć destrukcyjny charakter.
To czy spór zakończy się negatywnie czy pozytywnie (mobilizująco) dla grupy zależy od tego jak wygląda w organizacji zarzadzanie konfliktem. Szkolenie na temat konfliktów, sposobu rozwiązywania problemów to kluczowa kompetencja kierowników zespołów i szefów.
Skuteczne zarządzanie konfliktami pozwala na znalezienie podłoża problemu, poprawia funkcjonowanie grupy, integrację i pozawala na zdobycie wiedzy o kierowanym zespole. Radzenie sobie z konfliktem w zespole nie jest łatwą sztuką, jednak opanowanie tych technik pozwala na lepsze panowanie nad grupą.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna – leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej