Efektywna sprzedaż B2B
W jaki sposób prowadzić skuteczną sprzedaż B2B? To pytanie zadaje sobie wielu początkujących sprzedawców.

Choć temat ten poruszają liczne szkolenia sprzedażowe, nadal niewiele osób wie, jakimi prawami rządzi się rynek tego typu sprzedaży. Istnieją osoby, które nawet w czasach kryzysu potrafią uzyskiwać doskonałe wyniki sprzedaży. Są też tacy, którym się to nie udaje nawet wtedy, kiedy warunki są nadzwyczajnie korzystne. Co należy więc robić i w jaki sposób postępować, aby każda sprzedaż kończyła się sukcesem?
Efektywna sprzedaż jest zależna od wyboru klientów
Efektywna sprzedaż B2B nigdy nie jest dziełem przypadku. Ci, którzy potrafią sprzedawać dużo i skutecznie, wiedzą, jak istotny jest odpowiedni wybór klientów. Warto więc zastanowić się, jaka jest docelowa grupa, którą chcemy zainteresować naszym produktem. Dlaczego? Nie każdego będzie stać na nasze usługi, nie z każdym też chcemy prowadzić interesy. Jeśli zechcemy dotrzeć do wszystkich, będziemy marnować mnóstwo czasu, wysiłku i pieniędzy na działania, które i tak nie przyniosą żadnych sensownych rezultatów – w konsekwencji z pewnością okaże się to zupełnie nieopłacalne i czasochłonne.
Ciągłe poszukiwanie nowych klientów – klucz do sukcesu
Ten błąd popełnia bardzo wielu sprzedawców – zarówno tych początkujących, jak i doświadczonych: nie szukają nowych klientów. To, że udało nam się znaleźć pewną ilość stałych klientów, wcale nie oznacza, że powinniśmy zaniechać dalszych poszukiwań! Klienci mogą bowiem w każdej chwili zrezygnować, a w takiej sytuacji sprzedawca znajduje się nagle w bardzo niekorzystnej sytuacji. Ponadto, szukanie nowych klientów zwiększa zarówno sprzedaż i zyski, jak i rozpoznawalność firmy, sprzedawcy lub oferowanego przez niego produktu lub usługi – może się to w przyszłości okazać bardzo przydatne.
Zapraszamy serdecznie.
Przygotowanie do negocjacji jest bardzo istotne!
Wielu klientów rezygnuje z przeprowadzenia transakcji tylko dlatego, że sprzedawca nie potrafi jasno określić swojej oferty, nie potrafi odpowiedzieć na zadane pytania i sprawia wrażenie osoby, która “nie wie, czego chce”. Dlatego też należy przygotować się do rozmowy z klientem jeszcze zanim dojdzie ona do skutku. Dzięki temu nie zaskoczy nas pytanie klienta, będziemy także w stanie jasno określić swoje możliwości, wymagania i oczekiwania, oraz to, na jakich zasadach jesteśmy skłonni współpracować.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej