Błędy w zarządzaniu ludźmi – czego powinni unikać managerowie?
Zarządzanie ludźmi nie jest zadaniem łatwym. Managerowie popełniają liczne błędy, które nierzadko mają później duże konsekwencje. Warto więc wiedzieć, czego w zarządzaniu ludźmi należy unikać.

Nieumiejętność podejmowania decyzji
Niezdecydowanie to częsty błąd managerów, zwłaszcza tych, którzy w dziedzinie zarządzania ludźmi są nowicjuszami i dopiero zdobywają doświadczenie.
Długie zastanawianie się nad dostępnymi opcjami, nieumiejętność wyboru lub przedłużanie w nieskończoność planów i analiz to zachowania widziane źle nie tylko przez pracowników, ale także przez szefów firmy.
Niezdecydowany manager nie sprawia wrażenia profesjonalisty i nie budzi zaufania podwładnych.
Niechęć do podejmowania nowych działań
Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i wychodzenie naprzeciw potrzebom zmieniającego się bardzo szybko rynku to ważna umiejętność. Niestety, wielu managerów trzyma się raz sprawdzonych rozwiązań i niechętnie myśli o próbowaniu nowych metod.
W ten sposób blokują sobie możliwość efektywnego zarządzania zespołem i poznania swoich pracowników – ci nie będą bowiem wychodzić z inicjatywą, wiedząc że ich propozycje i tak zostaną z góry odrzucone.
Odwiedź ten dział.
Nieprecyzyjne formułowanie swoich oczekiwań wobec pracowników
Jeśli manager chce, aby jego podwładny dobrze wykonał swoją pracę, musi udzielić mu szczegółowych instrukcji odnośnie tego, co powinien zrobić.
Niekiedy manager nie potrafi sprecyzować swoich wymagań, co skutkuje źle wykonaną pracą – pracownik mógł po prostu nie zrozumieć odpowiednio polecenia.
W takich sytuacjach pracownik spotyka się z niezadowoleniem przełożonego ze źle wykonanej pracy, a jego motywacja spada – trudno bowiem angażować się w wykonywanie zadań, które nie są dokładnie określone.
Brak umiejętności zapanowania nad stresem
Praca pod presją nie jest łatwa, a praca managera potrafi być naprawdę stresująca.
Dobry manager nie powinien jednak przenosić swojego stresu na zespół, którym kieruje – wszechobecne zdenerwowanie nigdy nie przynosi dobrych skutków.
Rozmowy oceniające i podsumowujące
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej