5 zasad skutecznej sprzedaży
To, czy sprzedaż jest skuteczna, zależy od bardzo wielu rzeczy – przede wszystkim od predyspozycji i umiejętności sprzedawcy, nastawienia konsumenta oraz działalności konkurencji. Istnieje jednak kilka uniwersalnych zasad, które pozwolą na skuteczniejszą pracę każdego dnia.
1. Zasada autorytetu. Sztuka skutecznej sprzedaży oparta jest niemal na tej zasadzie: to my, sprzedawcy, powinniśmy być specjalistami, doskonale orientować się w całym rynku i posiadać szczegółową wiedzę na temat produktu i branży. Pozwala to na stworzenie relacji, w której klient zdaje sobie sprawę z tego, że musi zaufać wiedzy i doświadczeniom sprzedawcy.
2. Zasada zaufania społecznego. Jakie słowa najbardziej przemawiają do klienta? Z pewnością jest to potwierdzenie zadowolenia poprzednich klientów – działa to znacznie bardziej niż prezentowanie możliwości sprzętu czy możliwość wypróbowania go własnoręcznie. To, że ktoś kupił i był zadowolony przemawia do nas najbardziej.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Poznaj metodę, dzięki której już na pierwszym spotkaniu zorientujesz się kim jest Twój rozmówca. Wzmocnij wiarę we własne możliwości i negocjuj skuteczniej. Poznaj najskuteczniejsze modele rozmów sprzedażowych. Zobacz: szkolenia z negocjacji, szkolenie telemarketing, profesjonalna obsługa klienta szkolenie. Zobacz cały dział: szkolenia sprzedażowe
4. Zasada kontrastu cen. To jedna z najskuteczniejszych strategii. Sprzedawca przedstawia klientowi najpierw droższe produkty, dopiero na samym końcu wymienia te, które mają zdecydowanie lepszy stosunek ceny do jakości. Klient decydując się na ich zakup ma wrażenie, że skorzystał z doskonałej oferty.
Sztuka skutecznej sprzedaży składa się z elementów komunikacji, negocjacji i wykorzystywania narzędzi psychologicznych. To jednak przede wszystkim predyspozycje, cechy osobowościowe i doświadczenie sprzedawcy sprawia, że osiąga on lepsze wyniki w pracy niż inni. Z pewnością jednak warto rozwijać swoje umiejętności oraz stale się szkolić i ćwiczyć, by móc odnosić wymierne korzyści z pracy zawodowej.
Podstawowe Techniki Sprzedaży
Niby wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży, ale rzadko je stosują. Nie rozpoznają potrzeb, argumenty nie przyjmują formy korzyści, nie potrafią obronić ceny danego produktu czy…Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej