Każdy człowiek ma predyspozycje do pewnych, konkretnych prac. Nie każdy jest urodzonym mówcą, niektórych nawet groźba łamania kołem nie zmusi do tego, by wygłosić jakąkolwiek mowę, czy prezentację. Są ludzie, którzy za nic nie będą w stanie prowadzić samochodu, są również i tacy, którzy nigdy w życiu nie zgodzą się na pracę w handlu – nie tylko w typowych sklepach, ale również w działach handlu czy sprzedaży wszelkich firm.
Zazwyczaj osoby takie wiedzą, że nie nadają się do nawiązywania kontaktów z osobami nieznajomymi, nie mają pewności siebie ani swego rodzaju tupetu, który jest niezbędny w pracy dobrego handlowca.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Szkolenia z negocjacji - weź udział w negocjacyjnej grze i zdobądź praktyczne umiejętności z zakresu negocjacji. Zwiększ pewność siebie, poznaj zasady komunikacji w negocjacjach i skutecznie prowadź rozmowy. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z programem szkolenia z negocjacji.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie techniki sprzedaży, szkolenia dla sprzedawców.
Choćby nie wiem jak je namawiać, na jakie szkolenia wysłać, ich cechy osobowości zwyczajnie nie pozwolą im rozwinąć w tej dziedzinie skrzydeł. Są również osoby, których charakter idealnie nadaje się do pracy w sprzedaży, ale brakuje im technik sprzedażowych, doświadczenia, czy też mają braki w zakresie komunikacji z klientem wewnętrznym i zewnętrznym. Sztuka skutecznej sprzedaży nie polega bowiem tylko na poznaniu i przedstawianiu oferty wraz z cenami i dzwonieniu, czy chodzeniu do kolejnych potencjalnych klientów.
To przede wszystkim umiejętność tworzenia długotrwałych relacji, sztuka improwizacji, elastyczność względem zmieniających się warunków, to również umiejętność stosowania zabiegów marketingowych. Aby być skutecznym sprzedawcą trzeba być także po trochu psychologiem – wyczuć, kiedy osobę można naciskać, kiedy korzystniej będzie odpuścić i do tematu powrócić za jakiś czas. Pomimo wciąż rozwijającego się sektora sprzedaży, uczelnie polskie wciąż nie oferują adekwatnej do jego potrzeb oferty edukacyjnej.
Braki te próbują wypełnić prywatne firmy bądź instytucje, które organizują szereg kursów, warsztatów czy szkoleń z zakresu skutecznej sprzedaży. Napisano w tym temacie również wile podręczników i poradników, niestety żadna publikacja w tym zakresie nie zastąpi możliwości zdobycia rzetelnej wiedzy od specjalisty. Wiedzy popartej przykładami oraz praktycznymi zadaniami.