Przyczyny stresu w pracy
Stres jest szczególną reakcją naszego organizmu, która pojawia się zawsze, gdy nie potrafimy sobie poradzić z sytuacją, w jakiej się znaleźliśmy. Stres towarzyszy nam niemal codziennie, kiedy to w życiu zawodowym lub prywatnym spotykają nas niespodziewane sytuacje, które mogą wiązać się z jakimś zagrożeniem. Wydaje się, że pewna, umiarkowana dawka stresu jest niezwykle przydatna i może wykazywać pozytywne działanie.
Stres towarzyszy nam niemal codziennie, kiedy to w życiu zawodowym lub prywatnym spotykają nas niespodziewane sytuacje, które mogą wiązać się z jakimś zagrożeniem. Wydaje się, że pewna, umiarkowana dawka stresu jest niezwykle przydatna i może wykazywać pozytywne działanie.
Problemem pojawia się jednak wtedy, gdy sytuacje stresowe zdarzają się zbyt często. Wówczas może dojść nawet do tego, że stres zacznie mieć wyjątkowo negatywne działanie, a w wyjątkowych przypadkach może nawet powodować różnego rodzaju choroby. Dlatego warto ograniczać stres w miarę możliwości. Najpierw jednak powinno się znaleźć przyczyny stresu w pracy. Jakie mogą być powody?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Czy można zarządzać swoim stresem? Jak rozwiązywać asertywnie konflikty i budować swoje kompetencje społeczne? Jak walczyć z poczuciem bezradności? Jak rozwijać swoje umiejętności interpersonalne? Zobacz: szkolenie zarządzanie czasem, szkolenie radzenie sobie ze stresem, szkolenia interpersonalne.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
Do takich przyczyn należy zaliczyć przede wszystkim:
- zbyt dużą ilość pracy, która często prowadzi do przemęczenia i zbytniego zdenerwowania,
- przeciążenie spowodowane sposobem pracy, jak choćby zbyt duża ilość odpowiedzialnych zajęć, zbyt silnie obciążających umysłowo, częste podejmowanie decyzji o ogromnej wadze itp.
- praca niezgodna z predyspozycjami, czy umiejętnościami, w pewnym momencie może spowodować irytację, zmęczenie pracą i stres,
- niejasność przydzielonych obowiązków, co zdarza się, kiedy nie mamy jasno określonych obowiązków, pracodawca oczekuje od nas czegoś, czego nie sprecyzował jasno itd.
- nieprzyjemna atmosfera w pracy, kiedy nie można dojść do porozumienia z współpracownikami, w pracy brak życzliwej i uprzejmej atmosfery, bądź jest ogromna rywalizacja,
- złe warunki panujące w pracy, tzn. zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura, zbyt duży hałas, lub uciążliwy zapach.
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie antystresowe skierowane…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej