Wśród wielu technik i metod w sprzedaży, język korzyści zajmuje szczególne miejsce, jako najbardziej pozytywnie kojarzący się. Pozwala nie tylko na standardową prezentację oferty, ale również zaprezentowanie korzyści, jakie może uzyskać klient decydując się na zakup produktu lub usługi.
W zwykłej sprzedaży, najczęściej sprzedawca stara się opisać oferowany produkt lub usługę. Niestety, wymieniając tysiące cech produktu, posługując się standardowymi przymiotnikami i powszechnie stosowanymi słowami, wprowadzamy tak naprawdę szum informacyjny. W tym szumie klientowi trudno jest się odnaleźć i zrozumieć, co tak naprawdę sprzedawca chce przekazać i bardzo często po prostu rezygnuje z kontynuowania rozmowy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak prawidłowo i zgodnie z celem poprowadzić prezentację? Jakie są podstawowe techniki sprzedaży? Jak uzyskać najlepszy możliwy wynik negocjacji? Jak obecnie skutecznie sprzedawać przez telefon? Zobacz nasze szkolenia.
Zapoznaj się z nimi.
Właśnie dlatego w sprzedaży pojawiło się kilka nowych technik i sposobów rozmowy z klientem, a jedną z nich jest właśnie język korzyści. Od standardowego przekazywania informacji, język korzyści różni się przede wszystkim tym, co chcemy przekazać klientowi. Nie chodzi tylko o to, by klient poznał cechy produktu, suche fakty, ale by dowiedział się, co zyska dzięki temu, że będzie miał ten właśnie produkt lub usługę. Trzeba zaprezentować klientowi wszelkie korzyści, a także wszystko, co straci, jeśli nie nabędzie oferowanego produktu lub usługi.
To własnie język korzyści umożliwia sprzedawcy skuteczne dotarcie do klientów. Efektywna
rozmowa z klientem to zaś klucz do sukcesu. Aby więc skutecznie rozmawiać i skutecznie prezentować ofertę, nie można zarzucać klienta suchymi faktami i nie wiele wnoszącymi cechami produktów. Konieczne jest zaprezentowanie tego produktu lub usługi w taki sposób, aby klient zrozumiał, że jest to jemu potrzebne.
Klient znacznie chętniej zdecyduje się na zakup, jeśli będzie miał pewność, że oferta spełni jego oczekiwania i zaspokoi potrzeby. Jeśli więc sprzedawca chce coś sprzedać, bez wątpienia musi skupić się na języku korzyści i odpowiednio zaprezentować produkt, a także skutecznie zbić wszelkie obiekcje klienta przed zakupem. Wówczas zdoła sfinalizować sprzedaż o osiągnąć sukces.