Moda na wewnętrzne szkolenia przywędrowała do Polskie z zachodniej części Europy i zdecydowanie uznajemy ją za doskonały pomysł! Stałe dokształcanie pracowników podnosi morale w firmie, zwiększa zakres kompetencji zatrudnionych i przydaje się w sytuacji, gdy chcemy prowadzić rekrutację wewnętrzną w naszym przedsiębiorstwie. Bywa jednak, że na takich wydarzeniach frekwencja jest zaskakująco niska.
Aby pracownicy przybyli na szkolenie, rekrutacja na nie powinna przebiegać następująco.
O szkoleniu należy poinformować całą ekipę z dużym wyprzedzeniem tak, aby każdy miał świadomość, że danego dnia należy wygospodarować sobie wolny czas w kalendarzu. To nie wszystko - cykliczne przypominanie o takim wydarzeniu zmniejsza szanse, że jeden z naszych podwładnych zagospodaruje już całkowicie czas w tym dniu.
Nie zapominaj jednak o tym, że Twoi ludzie przychodzą do pracy głównie działać, a nie jedynie słuchać - i nie przesadzaj z długością takiego szkolenia! Jeżeli zaplanujesz je na półtorej do dwóch godzin, frekwencja będzie zdecydowanie wyższa, niż jeżeli potrwa ono cały dzień.
Nie bez znaczenia pozostaje również pora dnia, na którą przypadnie owe szkolenie. Nie organizuj go w środku dnia - w ten sposób będziesz odrywał swoich pracowników od zadań, które już rozpoczęli. Statystycznie najlepszym momentem jest początek dnia (daj im pół godziny na wysłanie niezbędnych maili i zaproś do sali), w ostateczności sama końcówka.
Załoga dużo chętniej stawi się na szkoleniu, z którego wynikać będzie dla nich jakichś benefit - i nie mówimy tu o żadnych świadczeniach pozapłacowych, lecz na przykład o zaświadczeniu bądź certyfikacie, który będą mogli wykorzystać w przyszłości. Pójście na szkolenie dla samego słuchania jest w oczach Twoich podwładnych mniej atrakcyjnie, niż odbycie krótkiego kursu zakończonego stosownym dokumentem.
Najgorszym możliwym rozwiązaniem, które niestety wciąż wybiera wielu pracodawców, jest straszenie swojej załogi konsekwencjami - w ten sposób nie tylko nie zachęcisz pracowników do stawienia się na wydarzeniu, lecz również zrazisz ich do siebie. Jeżeli wykorzystasz wiele kanałów na uświadomienie im, jak wiele korzyści przyniesie im dane szkolenie, rekrutacja na na nie pójdzie Ci dużo sprawniej!
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Współpracuje z nami ponad stu trenerów. W 2016 roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Zostaliśmy firmą szkoleniową roku. Oferujemy szkolenia dla sprzedawców, szkolenia HR i szkolenia administracja. Zapoznaj się z naszymi szkoleniami.