Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników

Szkolenia - hr, kadry, płace onlineotwartezamkniete

Lepiej zatrudnić pracowników prezentujących odpowiednią postawę, wartości i potencjał niż później poświęcać ogrom czasu, żeby ich zmienić. Szkolenie rekrutacja kładzie nacisk na rekrutację – pozyskanie odpowiednich kandydatów i zachęcenie ich do podjęcia pracy w firmie. Zapraszamy na szkolenie rekrutacja i selekcja.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
17.02.2025 - 18.02.2025
9:00 - 16:00
Szkolenie online
1700 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Lepiej zatrudnić pracowników prezentujących odpowiednią postawę, wartości i potencjał niż później poświęcać ogrom czasu, żeby ich zmienić. Szkolenie z rekrutacji kładzie nacisk na rekrutację – pozyskanie odpowiednich kandydatów i zachęcenie ich do podjęcia pracy w firmie. Zapraszamy na szkolenie rekrutacja i selekcja.

Ludzie są głównym składnikiem każdej organizacji. Dlatego też pozyskiwanie i zatrudnianie właściwych osób oraz zachęcania ich do efektywnej pracy jest kluczem do sukcesu każdego zakładu pracy.

Pozyskiwanie (nabór) personelu odbywa się w procesie rekrutacji i selekcji pracowników, który stanowi – obok planowania zasobów ludzkich – jeden z pierwszych i najważniejszych obszarów zadaniowych polityki personalnej w przedsiębiorstwie. Realizacja tych początkowych zadań decyduje w dużym stopniu o wykonaniu pozostałych celów cząstkowych, a w konsekwencji – celu nadrzędnego, jakim jest efektywne pozyskiwanie i spożytkowanie zasobów ludzkich.

Uczestnicy szkolenia z rekrutacji dowiedzą się:

  • Jak przygotować opis stanowiska pracy i utwierdzić się w przekonaniu, że zatrudnienie nowej osoby to najlepsze rozwiązanie?
  • Jak opracować profil osobowy kandydata nie popełniając przy tym błędów wynikających z kontaktów z osobami zajmującymi już takie stanowisko?
  • Jak przyciągnąć najlepszych kandydatów, stosując różne metody i uniknąć posądzenia o dyskryminację ze względu np. na wiek?
  • Jak ocenić podania kandydatów i prześledzić tok rozumowania menedżerów podejmujących decyzje na tym etapie procesu?
  • Jak sprawnie przeprowadzić selekcję wykorzystując i efektywnie najczęściej stosowane narzędzia?
  • Jak uniknąć psychologicznych pułapek związanych z wpływem procesu selekcji na kandydatów?
  • Jak wprowadzić pracownika do organizacji?
  • Jak ocenić przeprowadzoną rekrutację i selekcję i zaprojektować konieczne zmiany?

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć jak:

  • płynnie poruszać się po zagadnieniach procesu doboru kadr
  • wybrać najefektywniejsze źródła rekrutacji
  • tworzyć profil stanowiska
  • zaprojektować ogłoszenie
  • przeprowadzić selekcję kandydatów

Na warsztaty zapraszamy:
Szkolenie rekrutacja i selekcja pracowników skierowane jest do pracowników działów personalnych oraz osób związanych z rekrutacją i selekcją nowych pracowników.

Szkolenie odbywa się na platformie Clickmeeting.

Niezbędny jest komputer ze stałym łączem internetowym, słuchawki z mikrofonem oraz opcjonalnie kamera.

SZKOLENIE W FORMIE STACJONARNEJ, PRZY ZACHOWANIU REŻIMU SANITARNEGO.

JEŚLI SYTUACJA EPIDEMICZNA ULEGNIE ZMIANIE, SZKOLENIE ODBĘDZIE SIĘ W FORMULE ONLINE.

Lepiej zatrudnić pracowników prezentujących odpowiednią postawę, wartości i potencjał niż później poświęcać ogrom czasu, żeby ich zmienić. Szkolenie rekrutacja kładzie nacisk na rekrutację – pozyskanie odpowiednich kandydatów i zachęcenie ich do podjęcia pracy w firmie. Zapraszamy na szkolenie rekrutacja i selekcja.

Ludzie są głównym składnikiem każdej organizacji. Dlatego też pozyskiwanie i zatrudnianie właściwych osób oraz zachęcania ich do efektywnej pracy jest kluczem do sukcesu każdego zakładu pracy.

Pozyskiwanie (nabór) personelu odbywa się w procesie rekrutacji i selekcji pracowników, który stanowi – obok planowania zasobów ludzkich – jeden z pierwszych i najważniejszych obszarów zadaniowych polityki personalnej w przedsiębiorstwie. Realizacja tych początkowych zadań decyduje w dużym stopniu o wykonaniu pozostałych celów cząstkowych, a w konsekwencji – celu nadrzędnego, jakim jest efektywne pozyskiwanie i spożytkowanie zasobów ludzkich.

Uczestnicy szkolenia z rekrutacji dowiedzą się:

  • Jak przygotować opis stanowiska pracy i utwierdzić się w przekonaniu, że zatrudnienie nowej osoby to najlepsze rozwiązanie?
  • Jak opracować profil osobowy kandydata nie popełniając przy tym błędów wynikających z kontaktów z osobami zajmującymi już takie stanowisko?
  • Jak przyciągnąć najlepszych kandydatów, stosując różne metody i uniknąć posądzenia o dyskryminację ze względu np. na wiek?
  • Jak ocenić podania kandydatów i prześledzić tok rozumowania menedżerów podejmujących decyzje na tym etapie procesu?
  • Jak sprawnie przeprowadzić selekcję wykorzystując i efektywnie najczęściej stosowane narzędzia?
  • Jak uniknąć psychologicznych pułapek związanych z wpływem procesu selekcji na kandydatów?
  • Jak wprowadzić pracownika do organizacji?
  • Jak ocenić przeprowadzoną rekrutację i selekcję i zaprojektować konieczne zmiany?

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć jak:

  • płynnie poruszać się po zagadnieniach procesu doboru kadr
  • wybrać najefektywniejsze źródła rekrutacji
  • tworzyć profil stanowiska
  • zaprojektować ogłoszenie
  • przeprowadzić selekcję kandydatów

Na warsztaty zapraszamy:

Szkolenie rekrutacja i selekcja pracowników skierowane jest do pracowników działów personalnych oraz osób związanych z rekrutacją i selekcją nowych pracowników.

Lepiej zatrudnić pracowników prezentujących odpowiednią postawę, wartości i potencjał niż później poświęcać ogrom czasu, żeby ich zmienić. Szkolenie rekrutacja kładzie nacisk na rekrutację – pozyskanie odpowiednich kandydatów i zachęcenie ich do podjęcia pracy w firmie. Zapraszamy na szkolenie rekrutacja i selekcja.

Ludzie są głównym składnikiem każdej organizacji. Dlatego też pozyskiwanie i zatrudnianie właściwych osób oraz zachęcania ich do efektywnej pracy jest kluczem do sukcesu każdego zakładu pracy.

Pozyskiwanie (nabór) personelu odbywa się w procesie rekrutacji i selekcji pracowników, który stanowi – obok planowania zasobów ludzkich – jeden z pierwszych i najważniejszych obszarów zadaniowych polityki personalnej w przedsiębiorstwie. Realizacja tych początkowych zadań decyduje w dużym stopniu o wykonaniu pozostałych celów cząstkowych, a w konsekwencji – celu nadrzędnego, jakim jest efektywne pozyskiwanie i spożytkowanie zasobów ludzkich.

Uczestnicy szkolenia z rekrutacji dowiedzą się:

  • Jak przygotować opis stanowiska pracy i utwierdzić się w przekonaniu, że zatrudnienie nowej osoby to najlepsze rozwiązanie?
  • Jak opracować profil osobowy kandydata nie popełniając przy tym błędów wynikających z kontaktów z osobami zajmującymi już takie stanowisko?
  • Jak przyciągnąć najlepszych kandydatów, stosując różne metody i uniknąć posądzenia o dyskryminację ze względu np. na wiek?
  • Jak ocenić podania kandydatów i prześledzić tok rozumowania menedżerów podejmujących decyzje na tym etapie procesu?
  • Jak sprawnie przeprowadzić selekcję wykorzystując i efektywnie najczęściej stosowane narzędzia?
  • Jak uniknąć psychologicznych pułapek związanych z wpływem procesu selekcji na kandydatów?
  • Jak wprowadzić pracownika do organizacji?
  • Jak ocenić przeprowadzoną rekrutację i selekcję i zaprojektować konieczne zmiany?

Po szkoleniu uczestnicy będą wiedzieć jak:

  • płynnie poruszać się po zagadnieniach procesu doboru kadr
  • wybrać najefektywniejsze źródła rekrutacji
  • tworzyć profil stanowiska
  • zaprojektować ogłoszenie
  • przeprowadzić selekcję kandydatów

Na warsztaty zapraszamy:

Szkolenie rekrutacja i selekcja pracowników skierowane jest do pracowników działów personalnych oraz osób związanych z rekrutacją i selekcją nowych pracowników.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Pracownik potrzebny od zaraz, czyli od czego rozpocząć dobór pracowników?

  • Rozwój i znaczenie funkcji personalnej
  • Cele i znaczenie doboru kadr
  • Schemat przebiegu procesu doboru
  • Diagnoza potrzeb personalnych
  • Dobór pracowników – istota oraz elementy składowe
  • Kompetencje osoby rekrutującej – model kompetencyjny

Projektowanie profilu kompetencyjnego kandydata na bazie analizy pracy

  • Zakres informacyjny opisu stanowiska pracy
  • Opis stanowiska pracy odwołujący się do kompetencji
  • Zasady tworzenia profilu kandydata, w tym: model kompetencyjny – metodologia projektowania

Pozyskiwanie kandydatów

  • Formy rekrutacji – zewnętrzna, wewnętrzna, zalety, wady
  • Determinanty wyboru źródła pozyskiwania kandydatów
  • Znaczenie rekrutacji wewnętrznej – powiązanie z programem rozwoju rezerwy kadrowej, sukcesji stanowiskowej, przeniesienia, wpływ wyników systemu ocen
  • Zewnętrzna rekrutacja – konieczność dopływu pracowników spoza organizacji
  • Formy doboru zewnętrznego
  • Efektywność poszczególnych źródeł rekrutacji: nakłady, czas i skuteczność dopasowania kandydata do stanowiska

Pogłębiona informacja o wybranych formach rekrutacji zewnętrznej

  • Ogłoszenia prasowe: Sposób konstruowania ogłoszenia
  • Efektywność rekrutacji
  • Agencje doradztwa personalnego – zasady współpracy
  • Head hunting

Selekcja kandydatów

  • Jak selekcjonować CV – analiza życiorysów
  • Ocena motywacji kandydata
  • Testowanie kandydatów – wady i zalety testów psychologicznych, testy dostępne na polskim rynku ich zakres informacyjny i sposób wykorzystania
  • Wykorzystanie referencji – sprawdzanie przeszłości kandydata do pracy
  • Long list, short list
  • Wywiad telefoniczny
  • Psychologiczne pułapki w percepcji i ocenie kandydatów
  • Dobór metod selekcyjnych
  • Model Williama Marstona
  • Metoda DISC i THOMAS bazująca na modelu Marstona
  • Metody i strategie selekcji: pozytywna, negatywna, play off, kompensacyjna, metoda lejka
  • Niekonwencjonalne metody selekcji kandydatów
  • Najczęściej popełniane błędy

Rozmowa kwalifikacyjna jako jedna z metod selekcji

  • Rozmowa kwalifikacyjna, zasady i techniki przeprowadzania rozmów
  • budowanie listy pytań,
  • ocena kompetencji,
  • kwestionariusze rozmów,
  • aktywne słuchanie,
  • metoda STAR
  • Przygotowanie pracodawcy do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przebieg rozmowy
  • Na co zwracać uwagę podczas rozmowy
  • Zachowanie się kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej
  • Różni kandydaci – różne techniki prowadzenia rozmowy (nieśmiały, gaduła, pewny siebie, malkontent, „znajomy szefa”, analityk)
  • Przestrogi i wskazówki dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej
  • Rola notatek w procesie rozmowy kwalifikacyjnej
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej i jak ich unikać
  • Wady i zalety rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przestrogi i wskazówki dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej

Umiejętność zadawania pytań

  • Komunikacja niewerbalna i werbalna
  • Rodzaje zadawanych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • Poszukiwanie cech stanowiska
  • Zadawanie pytań behawioralnych
  • Stosowanie formularza wywiadu behawioralnego

Wybór kandydata

  • Podjęcie decyzji o wyborze kandydata
  • Informowanie kandydatów z krótkiej listy
  • Gromadzenie dokumentacji kadrowej przed przystąpieniem do pracy – kwestionariusz osobowy, oryginały świadectw i zaświadczeń, badania lekarskie

Zakończenie procedur selekcji i rekrutacji

  • Informacja zwrotna dla kandydatów
  • Listy do odrzuconych kandydatów
  • Jak odmawiać by nie stracił wizerunek firmy?
  • Jak wprowadzić nowych pracowników do firmy?

Dodatkowe narzędzia rekrutacyjne

  • Ankieta osobowa
  • Testy psychologiczne
  • Zadania próbne

Metoda Assessment Center

  • Funkcja AC
  • Metodologia przebiegu AC: budowa narzędzi (ćwiczeń i arkuszy obserwacji), tworzenie harmonogramów, budowa raportów
  • Rola asesorów, dobór asesorów, sposób ich przygotowania

Adaptacja i integracja pracownicza

  • Zakres działań związanych z adaptacją społeczno-zawodową
  • Formy wprowadzania do pracy – instruktaż, on the job training, staże zawodowe, szkolenia
  • Narzędzia badania efektywności procesu adaptacji

Badanie efektywności procesu rekrutacji i selekcji

  • Określenie mierników (fluktuacja pracownicza, absencja)
  • Kwestionariusze badające efektywność rekrutacji (po 3 miesiącach pracy, po roku)

Przykłady przebiegu procesu rekrutacji i selekcji personelu

  • Przebieg procesu rekrutacji i selekcji na przykładzie firmy X
  • Przykłady i omówienie case study

Pracownik potrzebny od zaraz, czyli od czego rozpocząć dobór pracowników?

  • Rozwój i znaczenie funkcji personalnej
  • Cele i znaczenie doboru kadr
  • Schemat przebiegu procesu doboru
  • Diagnoza potrzeb personalnych
  • Dobór pracowników – istota oraz elementy składowe
  • Kompetencje osoby rekrutującej – model kompetencyjny

Projektowanie profilu kompetencyjnego kandydata na bazie analizy pracy

  • Zakres informacyjny opisu stanowiska pracy
  • Opis stanowiska pracy odwołujący się do kompetencji
  • Zasady tworzenia profilu kandydata, w tym: model kompetencyjny – metodologia projektowania

Pozyskiwanie kandydatów

  • Formy rekrutacji – zewnętrzna, wewnętrzna, zalety, wady
  • Determinanty wyboru źródła pozyskiwania kandydatów
  • Znaczenie rekrutacji wewnętrznej – powiązanie z programem rozwoju rezerwy kadrowej, sukcesji stanowiskowej, przeniesienia, wpływ wyników systemu ocen
  • Zewnętrzna rekrutacja – konieczność dopływu pracowników spoza organizacji
  • Formy doboru zewnętrznego
  • Efektywność poszczególnych źródeł rekrutacji: nakłady, czas i skuteczność dopasowania kandydata do stanowiska

Pogłębiona informacja o wybranych formach rekrutacji zewnętrznej

  • Ogłoszenia prasowe: Sposób konstruowania ogłoszenia
  • Efektywność rekrutacji
  • Agencje doradztwa personalnego – zasady współpracy
  • Head hunting

Selekcja kandydatów

  • Jak selekcjonować CV – analiza życiorysów
  • Ocena motywacji kandydata
  • Testowanie kandydatów – wady i zalety testów psychologicznych, testy dostępne na polskim rynku ich zakres informacyjny i sposób wykorzystania
  • Wykorzystanie referencji – sprawdzanie przeszłości kandydata do pracy
  • Long list, short list
  • Wywiad telefoniczny
  • Psychologiczne pułapki w percepcji i ocenie kandydatów
  • Dobór metod selekcyjnych
  • Model Williama Marstona
  • Metoda DISC i THOMAS bazująca na modelu Marstona
  • Metody i strategie selekcji: pozytywna, negatywna, play off, kompensacyjna, metoda lejka
  • Niekonwencjonalne metody selekcji kandydatów
  • Najczęściej popełniane błędy

Rozmowa kwalifikacyjna jako jedna z metod selekcji

  • Rozmowa kwalifikacyjna, zasady i techniki przeprowadzania rozmów
  • budowanie listy pytań,
  • ocena kompetencji,
  • kwestionariusze rozmów,
  • aktywne słuchanie,
  • metoda STAR
  • Przygotowanie pracodawcy do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przebieg rozmowy
  • Na co zwracać uwagę podczas rozmowy
  • Zachowanie się kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej
  • Różni kandydaci – różne techniki prowadzenia rozmowy (nieśmiały, gaduła, pewny siebie, malkontent, „znajomy szefa”, analityk)
  • Przestrogi i wskazówki dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej
  • Rola notatek w procesie rozmowy kwalifikacyjnej
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej i jak ich unikać
  • Wady i zalety rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przestrogi i wskazówki dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej

Umiejętność zadawania pytań

  • Komunikacja niewerbalna i werbalna
  • Rodzaje zadawanych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • Poszukiwanie cech stanowiska
  • Zadawanie pytań behawioralnych
  • Stosowanie formularza wywiadu behawioralnego

Wybór kandydata

  • Podjęcie decyzji o wyborze kandydata
  • Informowanie kandydatów z krótkiej listy
  • Gromadzenie dokumentacji kadrowej przed przystąpieniem do pracy – kwestionariusz osobowy, oryginały świadectw i zaświadczeń, badania lekarskie

Zakończenie procedur selekcji i rekrutacji

  • Informacja zwrotna dla kandydatów
  • Listy do odrzuconych kandydatów
  • Jak odmawiać by nie stracił wizerunek firmy?
  • Jak wprowadzić nowych pracowników do firmy?

Dodatkowe narzędzia rekrutacyjne

  • Ankieta osobowa
  • Testy psychologiczne
  • Zadania próbne

Metoda Assessment Center

  • Funkcja AC
  • Metodologia przebiegu AC: budowa narzędzi (ćwiczeń i arkuszy obserwacji), tworzenie harmonogramów, budowa raportów
  • Rola asesorów, dobór asesorów, sposób ich przygotowania

Adaptacja i integracja pracownicza

  • Zakres działań związanych z adaptacją społeczno-zawodową
  • Formy wprowadzania do pracy – instruktaż, on the job training, staże zawodowe, szkolenia
  • Narzędzia badania efektywności procesu adaptacji

Badanie efektywności procesu rekrutacji i selekcji

  • Określenie mierników (fluktuacja pracownicza, absencja)
  • Kwestionariusze badające efektywność rekrutacji (po 3 miesiącach pracy, po roku)

Przykłady przebiegu procesu rekrutacji i selekcji personelu

  • Przebieg procesu rekrutacji i selekcji na przykładzie firmy X
  • Przykłady i omówienie case study

Pracownik potrzebny od zaraz, czyli od czego rozpocząć dobór pracowników?

  • Rozwój i znaczenie funkcji personalnej
  • Cele i znaczenie doboru kadr
  • Schemat przebiegu procesu doboru
  • Diagnoza potrzeb personalnych
  • Dobór pracowników – istota oraz elementy składowe
  • Kompetencje osoby rekrutującej – model kompetencyjny

Projektowanie profilu kompetencyjnego kandydata na bazie analizy pracy

  • Zakres informacyjny opisu stanowiska pracy
  • Opis stanowiska pracy odwołujący się do kompetencji
  • Zasady tworzenia profilu kandydata, w tym: model kompetencyjny – metodologia projektowania

Pozyskiwanie kandydatów

  • Formy rekrutacji – zewnętrzna, wewnętrzna, zalety, wady
  • Determinanty wyboru źródła pozyskiwania kandydatów
  • Znaczenie rekrutacji wewnętrznej – powiązanie z programem rozwoju rezerwy kadrowej, sukcesji stanowiskowej, przeniesienia, wpływ wyników systemu ocen
  • Zewnętrzna rekrutacja – konieczność dopływu pracowników spoza organizacji
  • Formy doboru zewnętrznego
  • Efektywność poszczególnych źródeł rekrutacji: nakłady, czas i skuteczność dopasowania kandydata do stanowiska

Pogłębiona informacja o wybranych formach rekrutacji zewnętrznej

  • Ogłoszenia prasowe: Sposób konstruowania ogłoszenia
  • Efektywność rekrutacji
  • Agencje doradztwa personalnego – zasady współpracy
  • Head hunting

Selekcja kandydatów

  • Jak selekcjonować CV – analiza życiorysów
  • Ocena motywacji kandydata
  • Testowanie kandydatów – wady i zalety testów psychologicznych, testy dostępne na polskim rynku ich zakres informacyjny i sposób wykorzystania
  • Wykorzystanie referencji – sprawdzanie przeszłości kandydata do pracy
  • Long list, short list
  • Wywiad telefoniczny
  • Psychologiczne pułapki w percepcji i ocenie kandydatów
  • Dobór metod selekcyjnych
  • Model Williama Marstona
  • Metoda DISC i THOMAS bazująca na modelu Marstona
  • Metody i strategie selekcji: pozytywna, negatywna, play off, kompensacyjna, metoda lejka
  • Niekonwencjonalne metody selekcji kandydatów
  • Najczęściej popełniane błędy

Rozmowa kwalifikacyjna jako jedna z metod selekcji

  • Rozmowa kwalifikacyjna, zasady i techniki przeprowadzania rozmów
  • budowanie listy pytań,
  • ocena kompetencji,
  • kwestionariusze rozmów,
  • aktywne słuchanie,
  • metoda STAR
  • Przygotowanie pracodawcy do rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przebieg rozmowy
  • Na co zwracać uwagę podczas rozmowy
  • Zachowanie się kandydata na rozmowie kwalifikacyjnej
  • Różni kandydaci – różne techniki prowadzenia rozmowy (nieśmiały, gaduła, pewny siebie, malkontent, „znajomy szefa”, analityk)
  • Przestrogi i wskazówki dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej
  • Rola notatek w procesie rozmowy kwalifikacyjnej
  • Najczęstsze błędy popełniane podczas przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej i jak ich unikać
  • Wady i zalety rozmowy kwalifikacyjnej
  • Przestrogi i wskazówki dotyczące rozmowy kwalifikacyjnej

Umiejętność zadawania pytań

  • Komunikacja niewerbalna i werbalna
  • Rodzaje zadawanych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej
  • Poszukiwanie cech stanowiska
  • Zadawanie pytań behawioralnych
  • Stosowanie formularza wywiadu behawioralnego

Wybór kandydata

  • Podjęcie decyzji o wyborze kandydata
  • Informowanie kandydatów z krótkiej listy
  • Gromadzenie dokumentacji kadrowej przed przystąpieniem do pracy – kwestionariusz osobowy, oryginały świadectw i zaświadczeń, badania lekarskie

Zakończenie procedur selekcji i rekrutacji

  • Informacja zwrotna dla kandydatów
  • Listy do odrzuconych kandydatów
  • Jak odmawiać by nie stracił wizerunek firmy?
  • Jak wprowadzić nowych pracowników do firmy?

Dodatkowe narzędzia rekrutacyjne

  • Ankieta osobowa
  • Testy psychologiczne
  • Zadania próbne

Metoda Assessment Center

  • Funkcja AC
  • Metodologia przebiegu AC: budowa narzędzi (ćwiczeń i arkuszy obserwacji), tworzenie harmonogramów, budowa raportów
  • Rola asesorów, dobór asesorów, sposób ich przygotowania

Adaptacja i integracja pracownicza

  • Zakres działań związanych z adaptacją społeczno-zawodową
  • Formy wprowadzania do pracy – instruktaż, on the job training, staże zawodowe, szkolenia
  • Narzędzia badania efektywności procesu adaptacji

Badanie efektywności procesu rekrutacji i selekcji

  • Określenie mierników (fluktuacja pracownicza, absencja)
  • Kwestionariusze badające efektywność rekrutacji (po 3 miesiącach pracy, po roku)

Przykłady przebiegu procesu rekrutacji i selekcji personelu

  • Przebieg procesu rekrutacji i selekcji na przykładzie firmy X
  • Przykłady i omówienie case study

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Szkolenie z rekrutacji
  • Rekrutacja i selekcja pracowników szkolenie
  • Metody rekrutacji
  • Szkolenia project management
  • Nowoczesne metody rekrutacji
  • Metody rekrutacji pracowników
  • Kryteria selekcji pracowników

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483
fax: 22 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - hr, kadry, płace

Szkolenie poświęcone jest zmianom dotyczącym wdrożenia dyrektywy o sygnalistach jak również omówimy kwestie jawności wynagrodzeń oraz pozostałych planowanych zmian w 2025. Na szkoleniu rozwiejecie Państwo swoje wątpliwości odnośnie stosowania przepisów oraz zapoznacie się z planowanymi zmianami.

2024-12-12
12 grudnia 2024
2024-12-12
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu dowiesz się jakie podmioty są zobowiązane do wdrożenia ochrony sygnalistów, kto może być sygnalistą, jakie obowiązki ciążą na pracodawcach w związku z nowymi przepisami oraz jak krok po kroku wdrożyć wymagane procedury.

2024-12-13
13 grudnia 2024
2024-12-13
Szkolenie online Szkolenie online

Podczas szkolenia skoncentrujemy się na obszarze społecznym, w szczególności pracowniczym i jego rozmaitymi aspektami – od budowania zrównoważonej kultury organizacyjnej przez strategię i obowiązki raportowe aż po komunikację.

2024-12-17
17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.