To zwięzła, napisana prostym językiem książka, idealna dla oddanych fanów Dana Roama, ale także dla tych, którzy po prostu potrzebują przyspieszonego kursu myślenia wizualnego. Stworzone przez autora strategie tworzenia obrazów wraz z wyjaśnieniami zostały zebrane w jedno miejsce i owocem tego jest właśnie ten podręcznik.
Już od czasów wydania swojej pierwszej książki Dan Roam zakładał, że obrazowanie jest najpotężniejszym narzędziem w przywództwie, innowacji i sprzedaży. Mimo że żyjemy w epoce komputerów i dużej ilości danych, jeden świetny obraz jest wart miliona liczb (nie mówiąc o tysiącu słów). Ciekawy pomysł wyrażony wizualnie może odbić się echem w całej firmie, poczynając od prezesa, a kończąc na nowo zatrudnionym stażyście.
Książka została podzielona na cztery rozdziały: „Dzień pierwszy: Patrz”, „Dzień drugi: Zobacz”, „Dzień trzeci: Wyobraź sobie”, „Dzień czwarty: Pokaż”.
Najlepsze jest to, że nie musisz być prawdziwym artystą żeby tworzyć przyciągające uwagę obrazy. Roam jest w stanie nauczyć każdego, kto posiada skrawek papieru i długopis, jak przekształcać kreatywne pomysły biznesowe w interesujące, a jednocześnie przejrzyste rysunki.
Opisuje ich różne rodzaje oraz środowiska, w których sprawdzają się najlepiej. Poza tym pokazuje kształty, na podstawie których buduje się wszystkie obrazy biznesowe. To niezbędny podręcznik dla liderów biznesowych, którzy chcą nauczyć się zasad efektywnej komunikacji w świecie, w którym coraz częściej mamy do czynienia ze stroną wizualną, a nie werbalną.
Książka oferuje nam dokładnie to, czego możemy się po niej spodziewać: stanowi przewodnik po tym, jak ludzie mogą wykorzystywać proste rysunki do wyrażenia swoich wizji i odniesienia sukcesu w biznesie, a także w życiu, dzięki umiejętności wizualizacji i korzystania z ogromnej siły ludzkiego mózgu przeznaczonego do przetwarzania impulsów wizualnych i analizy.
Książka zawiera dużą ilość obrazów, mieszczących się w zakresie umiejętności malarskich każdego z nas. Rysunki te same w sobie służą do połączenia wszystkich tematów i spraw, z którymi ma do czynienia autor w jeden wizualny projekt. Dotyczy ona między innymi sprzedaży, marketingu i wyjaśnia większość powodów, dla których w obecnych czasach istnieje tak duże zainteresowanie wizualizacją danych.
Podręcznik wyróżnia się na tle innych w swojej dziedzinie, ponieważ autor nie próbuje sprzedać kosztownego oprogramowania do wizualizacji danych, ale opiera się na prostocie. Mianowicie udowadnia, że możemy wykorzystać banalny rysunek wykonany na serwetce, czy na odwrocie koperty i zawrzeć w tym głęboką prawdę oraz zdobyć wgląd do procesów i wzorców, które w innym wypadku pozostałyby niezauważone.
Nie opowiada o tym, jak wydawać mnóstwo pieniędzy na tworzenie grafów i rysunków dla menedżerów i dyrektorów, ale raczej o uchwyceniu wizji poprzez przelewanie jej na papier w postaci uproszczonych rysunków, które przekazują głęboką wiedzę i umożliwiają lepszą komunikację z innymi. A kto z nas nie chciałby lepiej dogadywać się z ludźmi, którzy nas otaczają?