Czy poważnie rozważasz prowadzenie własnej firmy? Czy środowisko, w jakim rozwija się twój biznes uległo radykalnej zmianie? Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na co najmniej jedno z tych pytań, powinieneś sięgnąć po książkę „Tworzenie modeli biznesowych”.
Nie jest to typ książki, którą przeczytasz raz i odłożysz na półkę. Jest to lektura, do której można nieustannie się odnosić. Zawiera mnóstwo narzędzi, które pomogą ci zrozumieć, zaprojektować, zmodyfikować i zastosować modele biznesowe.
Tworzenie takich modeli opiera się na dziewięciu elementach, które należy przyswoić przed rozpoczęciem działania: Segmenty Klientów (CS): kim są twoi klienci i dlaczego od ciebie kupują? Jaki jest twój archetyp klienta. Dokładnie poznaj i zrozum swoich klientów. Propozycja Wartości (VP): Jaki produkt/usługę tworzysz i dla kogo? Jakie potrzeby zaspokajasz? Jakie problemy rozwiązujesz? Kanały (CH): Jak twój produkt/usługa trafia do klientów?
Czy twój kanał dystrybucji jest wirtualny czy fizyczny? Relacje z klientami (CR): Jak zamierasz zdobyć i utrzymać klientów przy sobie? Jak chcesz zwiększyć bazę klientów? Źródła Przychodów (RS): Jak zamierzasz zarabiać pieniądze? Na jakie wartości zwracają uwagę twoi klienci? Kluczowe Źródła (KR): Czego potrzebujesz, aby twoja firma dobrze funkcjonowała? Jakie są podstawowe elementy, których potrzebujesz? Ludzie? Finansowanie? Magazynowanie? Lista klientów? Kluczowe Działania (KA): jakie działania musisz podjąć, aby kierować biznesem? Jakie są tego najważniejsze aspekty? Kluczowi Partnerzy (KP): jakie działania prowadzą twoi partnerzy? Co dzięki nim zyskujesz? Struktura Kosztów (CS): jakie są stałe i zmienne koszty prowadzenia biznesu? Jakie działania kosztują cię najwięcej? Kiedy zrozumiesz te dziewięć elementów, należy odpowiedzieć na zestaw pytań i odpowiedzi umieścić na Płótnie Tworzenia Modelu Biznesowego.
Książka została podzielona na sekcje, które w systematyczny sposób pozwalają ci rozwijać twój model biznesowy. Istnieją trzy różne typy przedsiębiorstw: zajmujące się relacjami z klientami, innowacyjne i infrastrukturalne, a korporacja może być więcej niż tylko jednym z nich. Każdy ze wspomnianych w książce modeli biznesowych jest dokładnie opisany na podstawie studium przypadku, a czytelnik sam wybiera który z nich jest odpowiedni dla jego firmy.
Książka jest przepełniona informacjami, dzięki którym każda koncepcja opracowana przez autorów jest przejrzyście wyjaśniona. Informacje te podawane są w małych dawkach, występuje też dużo ilustracji, więc czytelnik może spokojnie przetrawić wszystko, czego się dowiedział. Dodatkowo, podręcznik pokazuje, jak zaprojektować swój własny model biznesowy i rozwinąć strategię naszej firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Autorzy radzą, aby przeczytać tę książkę raz, a potem kolejny, sekcja po sekcji, odpowiadając na pytania stawiane po każdej z nich. Dzięki temu będziemy nadążać za całym procesem i po głębokiej analizie skończymy naszą książkę ze stworzonym modelem biznesowym.
„Tworzenie modeli biznesowych” to idealna pozycja dla osób startujących z nowym pomysłem na firmę, a także dla tych, którzy pragną zmienić coś w już istniejącym przedsiębiorstwie. Nie warto jej czytać tylko po to, aby uzyskać nową garść informacji, ale po to, aby podjąć konkretne działania.