Wykorzystanie technik szkoleniowych, pierwotnie opracowanych na rzecz teatru improwizacji, zyskało ogromną popularność w miejscach pracy w ostatnich latach, a ich udowodniona skuteczność sprawiła, że zyskały one nową grupę zwolenników. Zdarza się, że aktorzy zapraszani są do różnych organizacji, gdzie pełnią rolę katalizatora podczas szkoleń, ale coraz częściej to sami trenerzy stosują tę technikę. „Techniki teatru improwizacji…” to książka napisana przez eksperta w dziedzinie, opierająca się na doświadczeniach nabytych przez autorkę w zakresie biznesu, szkoleń i gry aktorskiej.
Wyjaśnia, w jaki sposób specjaliści mogą korzystać z opisanych metod w prosty i efektywny sposób. Oprócz części teoretycznej i wskazówek, pokazujących jak korzystać ze sztuczek aktorskich w szkoleniach, poradnik zawiera również szczegółowy spis 50 ćwiczeń na lepszą kreatywność, wpływających na zdolności przywódcze, pracę w zespole i rozwój osobisty.
W związku z tym, że obecnie działalność gospodarcza koncentruje się na innych umiejętnościach, odchodząc od dawnych tradycji, technika improwizacji przyjęła się nawet w tych najbardziej konserwatywnych obszarach zawodowych. W I części książki o nazwie „Zasady”, autorka porusza więc najważniejsze zagadnienia, takie jak: zaufanie, spontaniczność, przyjmowanie propozycji, słuchanie i świadomość, opowiadanie oraz
komunikacja niewerbalna.
Każdemu z tych haseł przypisany jest rozdział, podzielony na trzy części: reguły, jakimi się rządzą dane kwestie, zastosowanie ich w praktyce oraz kluczowe punkty. Część druga to „Ćwiczenia”, poznajemy w niej ogromną ilość praktycznych zadań, np.: „Liczenie grupowe”, „Niewidzialne piłki”, „Rysowanie parami”, „Spacer z zamkniętymi oczami”, czy „Test spostrzegawczości”.
Drugie wydanie książki zawiera więcej ćwiczeń, powiększono również zakres dziedzin, w których znajdą zastosowanie. Mogą one zostać wykorzystane zarówno na szkoleniach przez trenerów, jak i w sytuacjach mniej formalnych, mających na celu lepsze funkcjonowanie zespołu. Można je z łatwością dostosować do potrzeb grupy docelowej.