„Psychologia konsumenta” to kompendium wiedzy o zachowaniach konsumenckich. Napisane przystępnym językiem, systematyzuje wiedzę w tym zakresie, podpierając ją licznymi przykładami z życia codziennego. Wyjaśnione zostały podstawowe procesy poznawcze i emocjonalne, które zachodzą w trakcie robienia zakupów.
Książka składa się z 9 rozdziałów o tytułach:
- „Ewolucja czy rewolucja – zmiany w rozumieniu zachowań konsumentów”
- „Od nauki do praktyki – badania marketingowe jako źródło wiedzy o konsumentach”
- „Jak konsument widzi świat – o roli procesów spostrzegania”
- „O prawdziwej i fałszywej wiedzy konsumentów”
- „Procesy poznawcze w badaniach marketingowych – praktyka badań konsumenckich”
- „Serce na zakupach – procesy emocjonalne w ocenach i decyzjach konsumentów”
- „Każde działanie ma jakąś przyczynę – motywacja w zachowaniach konsumentów”
- „Postawy w zachowaniach konsumenckich”
- „Praktycznie o emocjach, motywacjach i postawach konsumentów”
Zachowania konsumenckie są opisane z trzech perspektyw: procesów psychologicznych, analizy nieświadomych zachowań i badań marketingowych. Wnioski z tej analizy autorki poparły wynikami badań i pokazały, w jaki sposób ta wiedza może być wykorzystana w działaniach z zakresu marketingu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
Książka wyjaśnia między innymi: dlaczego ludzie ulegają impulsom zakupowym, w jakim stopniu są świadomi podczas dokonywania wyborów, jak wpływ wywiera na nie samo ułożenie produktów w sklepie, jakie są przyczyny niezadowolenia i frustracji klienta w wypadku nieodpowiednich decyzji konsumenckich.
Autorka uświadamia czytelników, że wpływ na ich zakupy ma między innymi to, jak widzą świat – na jakie reklamy najczęściej zwracają uwagę, a na które są całkowicie odporni, jakich sztuczek używają ich producenci żeby manipulować widownią i sprawić, że podczas zakupów ludzie sięgną po ich produkt, a nie żaden inny.