Wyobraźmy sobie typowe spotkanie w firmie: wszystko idzie zgodnie programem, każdy punkt jest dokładnie omawiany, ale z wszystkich zgromadzonych osób tylko dwie uczestniczą aktywnie w dyskusji. Inni pozostają wolnymi słuchaczami. Poza osobą prezentującą, wszyscy zajmują się jedynie sporządzaniem notatek. Brzmi znajomo?
Setki spotkań odbywają się na takiej zasadzie. Przez to ludziom często wydaje się, że jedynie marnują czas uczestnicząc w takich wydarzeniach. Ile razy zdarzyło nam się brać udział w naprawdę kreatywnych spotkaniach?
Kiedy mieliśmy szansę na współpracę z innymi i pełne zaangażowanie?
Dzięki książce: Gamestorming: A Playbook for Innovators, Rule-breakers, and Changemakers nasze podejście do organizowania tego typu zebrań może się diametralnie zmienić, przekształcając je w ciekawe i rozwijające wydarzenia.
Znajdziemy w niej informacje dotyczące:
- Różnorodnych metod przeprowadzania burzy mózgów
- Sposobów na organizowanie spotkań angażujących wszystkich ich członków do współpracy
- Łatwych do zrozumienia i wprowadzenia w życie strategii
Autorzy zgromadzili długą listę metod stosowanych przez profesjonalistów i wykorzystywanych zarówno przez zespoły, jak i indywidualne jednostki do rozwiązywania mniej lub bardziej złożonych kwestii i problemów. Książka pomoże takim osobom w przełamaniu barier, w lepszej komunikacji i pomoże wygenerować nowe pomysły i strategie.
Zawiera ona ponad 80 gier przystosowanych do różnych rodzajów spotkań i programów. Została podzielona na 8 rozdziałów: „Co to jest gra?”, „Dziesięć podstawowych zasad gier biznesowych”, „Podstawowe umiejętności dotyczące gier”, „Podstawowe gry”, „Gry na otwarcie”, „Gry pogłębiające”, „Gry na zakończenie” oraz „Wykorzystanie gier w praktyce”. Poza dokładną instrukcją wyjaśniającą krok po kroku jak dana gra powinna zostać przeprowadzona, autorzy zawarli również informacje o tym, jak każda z nich została stworzona.
Dzięki temu znacznie łatwiejsze okaże się planowanie takich spotkań służbowych, tworzenie nowych pomysłów, projektów, a także rozwiązywanie konfliktów. To idealne rozwiązanie dla osób, które dbają o odpowiednią komunikację współpracowników oraz wydajność ich pracy.