Czy istnieje jakiś sposób na poskromienie szaleństwa zakupowego? Okrzyknięty przez gazetę San Francisco Chronicle „Sherlockiem Holmesem dla detalistów”, autor i prezes przedsiębiorstwa badawczego Paco Underhill twierdzi, że takie rozwiązanie istnieje, udowadniając to w swojej dowcipnej, pouczającej książce na temat stale ewoluującej kultury konsumenckiej.
Dzieli się ona na 4 części, a każda z nich zawiera kilka rozdziałów:
- „Zamiast Samoa, sklepy: nauka o kupowaniu” (Narodziny nauki; Czego nie wiedzą detaliści)
- „Chodzić jak Egipcjanin: mechanika robienia zakupów” (Strefa cienia; Ręce są potrzebne; Jak czytać napisy; Klienci poruszają się jak ludzie; Dynamika)
- „Mężczyźni są ze sklepu żelaznego, kobiety są z domu mody: demografia robienia zakupów” (Robić zakupy jak mężczyzna; Czego chcą kobiety; Jeśli możesz to przeczytać, to jesteś za młody; Dzieci)
- „Zobacz mnie, poczuj mnie, dotknij mnie, kup mnie: dynamika robienia zakupów” (Zmysłowy klient; Wielka Trójka; Czas, realny i postrzegalny; Piosenka o kasie i pakowaniu; Sztuczki; Zakupy w cyberprzestrzeni – sam na sam z komputerem; Sprawdź się sam; Przemyślenia na koniec)
„Dlaczego kupujemy?” opiera się na danych zebranych w trakcie długich i szczegółowych badań przeprowadzanych w centrach handlowych, domach towarowych i supermarketach rozsianych po całej Ameryce. Wraz ze swoim zespołem specjalistów, którzy śledzili każdy ruch kupujących, Underhill obnaża wszystkie aspekty walki pomiędzy kupcami, sprzedawcami oraz coraz bardziej świadomymi konsumentami.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź wiedzę i praktyczne umiejętności niezbędne w profesjonalnej obsłudze klienta. Zapraszamy na
szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta. Celem szkolenia jest udoskonalenie zdolności komunikacyjnych i rozwinięcie umiejętności przyjmowania postawy asertywnej w rozmowie z klientem. Dowiedz się jak budować swój wizerunek przez telefon, jak kontrolować przebieg rozmowy, jakie są zasady komunikacji werbalnej, oraz jak prowadzić rozmowę z trudnym klientem. Szkolenia powiązane z tym tematem:
szkolenie telemarketing,
szkolenia handlowe.
To idealna lektura dla osób zajmujących się sprzedażą detaliczną. Zawarte w książce wskazówki mogą podsunąć nowe pomysły na to, jak zwiększyć sprzedaż w oparciu o to, jak klienci poruszają się po sklepach i czym się kierują przy wyborze produktów.