Przykład asertywności w życiu codziennym
Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.

Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
Jest to więc bardzo przydatna umiejętność zarówno w biznesie i pracy jak również w życiu codziennym.
Bez względu na to, czy odbywamy rozmowę z partnerem, pracownikiem, przełożonym czy przyjacielem zdolność do stanowczego wyrażania swoich myśli w sposób spokojny, który nie urazi drugiej osoby, a jednocześnie bez narażania się na ignorowanie własnych potrzeb jest niezwykle ważne.
W życiu codziennym asertywność może objawiać się na wiele sposobów i w wielu sytuacjach. Każdemu zdarza się przyjąć zaproszenie na wydarzenie, w którym od samego początku wie, że nie chce brać udziału, lub odmawia ale po chwili daje się przekonać.
Asertywność w tym przypadku jest niezwykle przydatna. Jest to umiejętność kulturalnego odmówienia chęci udziału w wydarzeniu, bez konieczności szukania wymówek, bez urażenia osoby zapraszającej, ale także bez pozostawienia wystarczającej niepewności w drugiej osobie, aby po godzinie zdołała nas przekonać do zrobienia czegoś, na co nie mamy najmniejszej chęci.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej