Przykład asertywności w pracy
Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.

Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
Jest to więc zdolność wyrażania własnych myśli w sposób jasny dla rozmówcy, jednak z poszanowaniem jego osobistych odczuć. Jest to więc ceniona cecha, nie tylko w życiu codziennym, ale szczególnie w relacjach biznesowych.
Bez względu na to, czy negocjujemy warunki nowego kontraktu, czy ubiegamy się o awans, a może odmawiamy przejęcia części obowiązków innego współpracownika – umiejętność kulturalnego postawienia na swoim i obrony własnych praw jest niezwykle ważne.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak zachować life work balance? Jak nie bać się zmian? Jak opanować paraliżujący stres w życiu prywatnym i zawodowym? Jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu? Jak zachować równowagę w emocjach? Zapoznaj się z naszymi szkoleniami interpersonalnymi:szkolenie asertywność, stres szkolenie, zarządzanie czasem szkolenie.
Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.
Doskonałym przykładem, z którym każdy z nas na pewno spotkał, lub spotka się nie raz, jest podejmowanie nadgodzin lub dodatkowych terminów. Bardzo często pracownicy czują obawy przed odmową, lub z czystej chęci niesienia pomocy pracodawcy, z którym mają dobre stosunki zgadzają się na podjęcie nadprogramowych godzin, czy dodatkowych projektów, nawet mimo świadomości własnych ograniczeń.
Niezwykle ważną umiejętnością w takim przypadku jest asertywność, dzięki której odmówimy, z poszanowania dla własnych potrzeb nie naruszając przy tym zasad kultury, przez które dopiero moglibyśmy wpaść w tarapaty i konflikt z przełożonym, jednak wystarczająco stanowczo, aby nie narazić sie na zmianę zdania i pojawienie się w pracy mimo własnych ograniczeń.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient
Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej