Excel – TWORZENIE WYKRESU LINIOWEGO
Wykresy liniowe są przydatne do przedstawiania serii danych ciągłych by ukazać linię trendu np. przy sprzedaży danych produktów bądź przy uzyskanym przychodzie.

Excel – TWORZENIE WYKRESU LINIOWEGO
Wykresy liniowe są przydatne do przedstawiania serii danych ciągłych by ukazać linię trendu np. przy sprzedaży danych produktów bądź przy uzyskanym przychodzie.
Dla ułatwienia odczytu poszczególnych serii danych, są one oznaczone innymi kolorami linii.
Jak zrobić wykres liniowy? Wystarczy wykonać następujące kroki:
- Zaznacz dane, z których chcesz zrobić wykres
- W menu wchodzimy w zakładkę Wstawianie i tam w grupie Wykresy wybieramy odpowiadający naszym potrzebom wykres liniowy.
Do wyboru mamy kilka rodzajów wykresów liniowych. Są to:
- wykres liniowy – służy do wyświetlania trendów w czasie; jest polecany do użycia gdy kolejność poszczególnych kategorii jest ważna
- wykres skumulowany liniowy – służy do ukazania zmian w czasie części większej całości
- wykres 100% skumulowany liniowy – pokazuje udział procentowy w całości w czasie
- wykres liniowy ze znacznikami – wyświetla znaczniki konkretnych danych na wykresie
- wykres skumulowany liniowy ze znacznikami – pokazuje zmiany w czasie części większej całości; wyświetla znaczniki konkretnych wartości
- wykres 100% skumulowany liniowy ze znacznikami – pokazuje udział procentowy w całości w czasie lub kategorii, wyświetla znaczniki
- wykres liniowy 3-W – pokazuje trendy w czasie; wyświetla wyświetlanie danych na trzeciej osi która pokazuje linie przed innymi danymi
Po stworzeniu wykresu możemy go dowolnie edytować za pomocą narzędzi z zakładki Formatowanie i Projektowanie.
Edycję umożliwiają nam również opcje dostępne w trzech okienkach widocznych obok wykresu.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH
daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Uczestników tego szkolenia interesują również:

Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!
Excel w praktyce - poziom średnio zaawansowany – najczęściej wykorzystywane funkcje
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…Tabele przestawne – analiza nieuporządkowanych danych
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy jak tworzyć i modyfikować tabele przestawne w programie Microsoft Excel- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej