Tabele w programie Excel umożliwiają analizę danych w szybki i łatwy sposób.
Stworzenie tabeli jest bardzo proste, wystarczy wykonać następujące kroki:
Kliknij dowolną komórkę z obszaru danych, które chcesz umieścić w tabeli.
W zakładce Wstawianie kliknij Tabela. Zamiennie można użyć skrótu klawiszowego Ctrl + T. Excel automatycznie zaznaczy komórki z danymi, które mają zostać umieszczone w tabeli.
Po zatwierdzeniu danych, tabela jest gotowa.
Mając gotową tabelę można korzystać z różnych jej funkcji, np. sortowania danych. Aby to zrobić trzeba kliknąć strzałkę przy nagłówku danej kolumny a wyświeli nam się okno w którym możemy wybrać rodzaj sortowania.
Dodawanie nowych wierszy i kolumn jest równie proste. Wystarczy zacząć pisać w komórce obok tabeli i zatwierdzić dane przechodząc do następnej komórki a Excel automatycznie doda nową kolumnę/wiersz.
Przykład użycia:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.