Excel - PRZEKREŚLENIE KOMÓREK
Przekreślanie komórek jest przydatne m.in. w tabelach, w których mamy puste komórki. Puste komórki sprawiają, że arkusz wygląda na niekompletny. Przekreślenie komórek w Excelu sprawi, że arkusz będzie wyglądał bardziej profesjonalnie.
Aby wstawić przekreślenie do pustych komórek, musisz podjąć następujące kroki:
- Zaznacz zakres komórek (zarówno puste jak i te z danymi)
- Wciśnij klawisz F5. Pojawi się okno, w którym trzeba kliknąć Specjalnie a następnie zaznaczyć pole obok napisu Puste. Sprawi to, że zaznaczone zostaną tylko puste komórki z naszego zakresu.
- Wciśnij Ctrl + 1. Pojawi się okno Formatuj komórki, w którym przechodząc do zakładki Obramowanie wybieramy dwa przyciski nadające przekreślenie skośne prawe i lewe.
![okno formatowania](/wp-content/uploads/images/excel/b_przekreslenie_komorek2.jpg)
![przekreslenie pustych komorek](/wp-content/uploads/images/excel/b_przekreslenie_komorek3.jpg)
Można również wstawić przekreślenie do komórek z tekstem uzyskując efekt skreślonego tekstu.
Chcąc skreślić tekst, wystarczy kliknąć prawym klawiszem myszy na daną komórkę i wybrać Formatuj komórki.
Pojawi się okno, w którym na karcie Czcionka zaznaczamy opcję Przekreślenie. Od teraz tekst w danej komórce będzie przecięty poziomą linią.
Jest również na to szybszy sposób - wystarczy zaznaczyć komórkę, w której chcemy utworzyć przekreślenie i kliknąć skrót klawiszowy Ctrl + 5.
![okno formatowania](/wp-content/uploads/images/excel/b_przekreslenie_komorek4.jpg)
![przekreslenie tekstu w komorce](/wp-content/uploads/images/excel/b_przekreslenie_komorek5.jpg)
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH
daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Uczestników tego szkolenia interesują również:
Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!