Wyniki, jakie wypracowuje cały zespół sprzedażowy mogą zależeć od bardzo wielu czynników: choć z perspektywy klienta z pewnością najbardziej istotną kwestią jest atrakcyjność oferowanych produktów, w rzeczywistości zdolności sprzedażowe, umiejętności negocjacyjne czy wykorzystywanie zaawansowanych technik manipulacyjnych przekładają się na aktywny proces zdobywania kolejnych klientów. Większość menedżerów zdaje sobie jednak sprawę, jak ważną kwestią jest wypracowanie odpowiedniego nastawienia wśród członków całego zespołu, ich motywacja oraz chęć do polepszania wyników w zakresie wykonywanych obowiązków.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak pracować z trudnym klientem? Co to jest Seek&sale training i jak zostać hunterem sprzedaży? Jak skutecznie negocjować. Jak radzić sobie z psychomanipulacją w biznesie? Sprawdź nasze szkolenia sprzedażowe.
Zapraszamy.
Jak zarządzać zespołem sprzedażowym?
Każda strategia zarządzania, która może wpłynąć na całokształt pracy zespołu jest dobra. W zależności od branży, trybu pracy czy osobistych preferencji członków zespołu, możemy wypracowywać swoje własne techniki, które wpłyną na jakość pracy i efektywność pracowników. Warto przemyśleć uczestnictwo w akademiach przywództwa lub znaleźć odpowiedni kurs zarządzania zespołem, który pozwoli na dopracowanie strategii i przedstawi możliwe rozwiązania. Dobry menedżer powinien cały czas pogłębiać swoją wiedzę - także na własną rękę poprzez wykorzystanie branżowych czasopism czy literatury z zakresie efektywnego zarządzania zespołem.
Najważniejsze czynniki w zarządzaniu zespołem sprzedażowym
Patric Lencioni w 2005 roku wydał książkę, która podejmuje temat dysfunkcji pracy zespołowej. Łatwo na jej podstawie określić więc najważniejsze elementy, dzięki którym zespół sprzedażowy może odnieść sukces. Zaufanie do kompetencji współpracowników, odpowiednia motywacja (nie tylko w postaci materialnych nagród motywacyjnych, ale przede wszystkim z utwierdzeniu o samodzielności i ważności wykonywanych zadań) czy wyzbycie się prywatnych korzyści na rzecz całego zespołu są podstawami, które decydują o tym, że niektóre zespoły odnoszą znacznie większe sukcesy sprzedażowe niż ich konkurenci.
Lider zespołu jest bez wątpienia odpowiedzialny za wszystkich podwładnych. To od jego zaangażowania, zaufania i motywacji zależy nastawienie pozostałych członków zespołów oraz ich wydajność i efektywność. Dzisiejszy świat daje niemal nieograniczone możliwości pogłębiania swojej wiedzy z zakresu przywództwa i zarządzania zespołem - a w końcu jedynie stałe podnoszenie kompetencji może doprowadzić do wypracowania strategii, która sprawdzi się w konkretnym środowisku i doprowadzi cały zespół na szczyt.