Zadbaj o swój awans
Praca to bardzo ważny obszar w życiu każdego człowieka aktywnego zawodowo. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu w pracy spędzamy na co dzień większość swojego czasu. Dlatego tak ważnym jest, aby sfera zawodowa była dla nas źródłem satysfakcji i aby wykonywana raca dawała nam poczucie rozwoju. Jeśli praca wywołuje w nas poczucie frustracji, nie dając perspektyw na dalszy rozwój i awans może się to odbić negatywnie nie tylko na naszej wydajności, ale także na innych sferach naszego życia, także na życiu prywatnym i rodzinnym.
Jeśli znajdujemy się w takiej sytuacji mamy zasadniczo dwie drogi działania. Po pierwsze możemy poszukać nowej posady i zmienić pracę, na taką w które zaoferują nam wyższe stanowisko lub też jasne perspektywy rozwoju ścieżki kariery zawodowej. Druga droga to zawalczenie o awans w dotychczasowym miejscu zatrudnienia. Przygotowanie gruntu pod swój awans warto rozporządzać od stosownego szkolenia, w trakcie którego dowiemy się jak awansować, na co zwracają uwagę pracodawcy i jak powinniśmy działać, aby w oczach swojego szefa na awans zasłużyć.
Jeśli planujemy starania o awans lub też zostaliśmy poinformowani o otrzymaniu nowego stanowiska warto zainwestować w szkolenia dla team leaderów. Tego typu szkolenia coraz częściej swojej kadrze kierowniczej lub tez osobom nowoobejmującym takie stanowiska finansują sami pracodawcy. I jest to z ich strony bardzo mądre posunięcie bo korzyści dla firmy płynące z posiadania dobrej kadry zrządzającej są warte zainwestowania środków finansowych w kilka szkoleń.
Team Leader to prawdziwy przywódca, potrafiący poprowadzić za sobą zespól. To osoba o wysoko rozwiniętych umiejętnościach przywódczych, potrafiąca rozdzielać obowiązki i organizować pracę swojego zespołu w taki sposób, aby była ona jak najbardziej efektywna. Stosujący na czele danej grupy team leader opowiada za jego wyniki. A jak wiadomo odpowiednie wyniki są podstawą sukcesu komercyjnego i finansowego każdej organizacji. Dlatego tak ważnym jest, aby na kierownicze stanowiska wybierać odpowiednie osoby i cały czas szkolić i aktualizować umiejętności i wiedze swojej kadry zarządzające, aby pracownicy byli zarządzani w jak najlepszym stylu i aby ich talenty i umiejętności były odpowiednio wykorzystane i działały na rzecz firmy i jej dalszego rozwoju.
Warto także mieć świadomość, że awans w pracy szkolenie to bardzo szerokie pojęcie. Ogólnie rzecz biorąc za awans możemy uznać każda zmianę warunków pracy, którą pracownik postrzega na korzystniejszą. Przyjmując podstawowe kryterium podziału możemy wyszczególnić przede wszystkim awans pionowy i poziomy. Z awansem pionowym mamy do czynienia w przypadku zmiany stanowiska na znajdujące się wyżej w hierarchii danej organizacji. Zazwyczaj utożsamiany jest z zajęciem nowego, bardziej prestiżowego, wyższego stanowiska, na wyższym niż poprzednio szczeblu. Tego typu awans utożsamiany jest także ze wzrostem zarobków. I faktycznie zwyczajowo towarzyszy mu podwyżka. Wzrostowi ulega także zazwyczaj zakres odpowiedzialności oraz obowiązków osoby awansującej.
Awans pionowy to sytuacja, w której nie dochodzi do zmiany poziomu zaszeregowania w organizacji, ale miejsce ma zmian stanowiska na nowe, uwidaczniające rozwój umiejętności i doświadczenia danego pracownika. Do awansu pionowego dochodzi zazwyczaj w sytuacji pozyskania nowej wiedzy lub specjalistycznych umiejętności przez podwładnego, które predestynują go do zajmowania nowego stanowiska.
Pod pojęciem awansu może kryć się także zjawisko tak zwanego awansu płacowego, czyli związanego tylko ze zmianą poziomu wynagrodzenia. Pod pojęciem awansu bardzo często rozumiemy zwiększenia poziomu uprawnień i kwalifikacji (tak zwany awans kwalifikacyjny). Poszczególne typy awansu mogą występować osobno lub razem. I tak na przykład awansowi poziomemu może, ale nie musi towarzyszyć awans płacowy.
I na koniec dobre rady. Jeśli jesteś pracownikiem planującym doprowadzenie do swojego awansu, pamiętaj że aby na niego zasłużyć musisz się wykazać. Pracodawcom podpowiadamy, że nawet najzdolniejszy i najbardziej zaangażowany pracownik może stać się średniakiem jeśli nie będzie czuł się doceniany i nie będzie widział dalszych perspektyw rozwoju swojej kariery zawodowej.