Awans pionowy oraz poziomy - a szkolenia w firmie
Awans zawodowy jest jednym z istotnych czynników które sprawiają, że pracownicy pragną związać się z danym przedsiębiorstwem na dłuższy czas. Powszechnie w pracy zawodowej wyróżnia się awans pionowy i poziomy. Znaczną rolę w rozwoj pracownika odgrywa awans w pracy szkolenie.
W ostatnim czasie pytanie o awans zawodowy coraz częściej pojawia się już w czasie rozmów rekrutacyjnych. W szczególności młode osoby, chcą podejmować taką pracę zawodową, w której będą mieć możliwość rozwijania się, podnoszenia dotychczasowych kwalifikacji oraz możliwość dobrego zarobkowania. Istotną funkcję w miejscu pracy pełniawans w pracy szkolenie.
Awans pionowy i poziomy – jakie są istotne różnice?
Powszechnie awans zawodowy jest definiowany jako przejście na wyższe stanowisko w ramach hierarchii danego przedsiębiorstwa. Niemniej zwrot ten nie wyczerpuje wystarczająco wszystkich aspektów tego zjawiska. Istnieje awans pionowy i poziomy.
Awans pionowy jest związany z objęciem wyższego w hierarchii firmy stanowiska i jest on zazwyczaj związany z podwyżką płac lub zwiększeniem kompetencji. W wielu zakładach pracy rosnąca tendencja do spłaszczania struktur sprawia, że awans ten jest znacznie ograniczony.
Awans poziomy – dochodzi do niego wówczas, gdy podwładny zmienia swoje dotychczasowe stanowisko, ale nie jest ono jakoś szczególnie wyższe w strukturze danej firmy. Często wiąże się on z przeniesieniem danego pracownika do innej jednostki prosperującej w obrębie danego przedsiębiorstwa.
Taki awans zawodowy jest często związany ze zwiększeniem uprawnień czy też rozpoczęciem koordynacji pracy innych osób.
Zdarza się, że celem takiego awansu jest załagodzenie konfliktów istniejących często w miejscu pracy. Ponadto zapobiega on redukcji etatów lub ma na względzie lepsze dopasowanie stanowiska do kwalifikacji pracownika. Wyróżnienie takie często jest przygotowaniem danego pracownika do przyszłego awansu pionowego.
Awans w pracy szkolenie jest istotny w kazej sytuacji, w której dochodzi do zmian w strukturach organizacyjnych danej firmy.
Profesjonalne szkolenia dla Team Leaderów
Obecnie na rynku pracy nie brakuje zarówno ludzi sukcesu jak i takich którym w życiu zawodowym się nie powodzi. Pierwszym z nich w robieniu kariery zawodowej pomaga nie tylko zdobyta wiedza zawodowa lecz także pewność siebie oraz umiejętne wykorzystywanie swych umiejętności w praktyce. Budowanie autorytetu poprzez posiadanie wizji rozwoju zespołu w połączeniu z pewnością siebie to istotne cechy charakteru każdego lidera grupy.
Menager który wyuczył się kontrolować swoją gestykulację oraz dobrze zna mowę ciała, jest zawsze chętnie słuchany i szybko znajduje poważanie u swych podwładnych. Umiejętności takich uczą szkolenia dla team leaderów.
Przywódca grupy to silna osobowość obdarzona umiejętnościami przywódczymi, która to jest w pełni odpowiedzialna za osiągnięcia całego zespołu. Najważniejszym celem leadera jest integrowanie zespołu, ocenianie pracy i motywowanie pracowników poprzez system kar i nagród.
Szkolenia dla team leaderów uczą przywódców kompetencji miękkich, które to mają istotny wpływ na efektywność zespołu oraz atmosferę panująca w miejscu pracy.
Awans wewnętrzny - nowy szef wybrany spośród pracowników
Poszukiwanie pracowników na stanowiska kierownicze nie należy do łatwych zadań. W związku z tym coraz więcej właścicieli dużych przedsiębiorstw decyduje się na wybór szefów spośród swojej kadry. Działanie takie przynosi wiele istotnych korzyści.
Dzięki takiemu rozwiązaniu pracodawcy ograniczają ryzyko zatrudnienia nieznanego pracownika z zewnątrz, który to może okazać się osobą niekompetentną do sprawowania danego stanowiska.
Poprzez awans wewnętrzny następuje promowanie własnego zespołu pracowniczego. Informacja o awansie jest dla danego pracownika niezwykle ważną informacją o jego wartości. Czuje się on doceniony i w związku z tym zaczyna się jeszcze bardziej starać, żeby nie zawieść swojego przełożonego.
Ponadto osoba, która pracuje w firmie przez dłuższy czas jest już dobrze dopasowana do panującej kultury organizacyjnej. Awans wewnętrzny wiąże się też z niższym kosztem rekrutacji oraz wdrażania pracownika na nowe stanowisko. Niemniej awans w pracy szkolenie jest konieczne zawsze po objęciu nowego stanowiska.